4
محسن خجسته‌مهر معاون وزیر نفت:

درآمد ۹۰۰ میلیارد دلاری با اجرای فشار افزایی پارس جنوبی

  • کد خبر : 124992
  • 21 اسفند 1402 - 10:16
درآمد ۹۰۰ میلیارد دلاری با اجرای فشار افزایی پارس جنوبی
طرح فشارافزایی پارس جنوبی درآمد ۹۰۰ میلیارد دلاری برای کشور به‌دنبال خواهد داشت

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از دولت_ پاد، طرح فشارافزایی پارس جنوبی درآمد ۹۰۰ میلیارد دلاری برای کشور به‌دنبال خواهد داشت . پارس جنوبی را پیمانکاران ایرانی به ثمر رساندند و با این قرارداد بار دیگر پارس جنوبی متولد خواهد شد.

به‌دلیل اهمیت طرح فشارافزایی و نقشی که در تولید گاز و میعانات گازی، افزایش برداشت گاز و جلوگیری از مهاجرت گاز دارد، مهمترین و راهبردی‌ترین طرح وزارت نفت است، زیرا این طرح به لحاظ اقتصادی حائز اهمیت است.

بر سیاست‌ها و راهبردهای دولت سیزدهم این طرح بزرگ به نتیجه می‌رسد، تفاوت دولت‌ها در رویکرد آنهاست؛ امروز با افتخار با رویکرد دولت سیزدهم این حماسه‌ها به نتیجه می‌رسد.

پارس جنوبی ۲۸ سکو دارد که شامل سکوهای تولیدی و پشتیبانی است، این سکوها به‌طور کامل شبیه هم هستند تا با تکیه بر توان داخل سرعت اجرای کار بیشتر باشد.

هر سکو امکان فشارافزایی یک میلیارد فوت مکعبی گاز را دارد، سکوهای مرزی به‌دلیل جلوگیری از مهاجرت گاز در اولویت فشارافزایی قرار دارند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=124992

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.