3

در ساخت تجهیزات نیروگاهی صاحب قدرتیم

  • کد خبر : 9157
  • 21 آبان 1398 - 19:13
در ساخت تجهیزات نیروگاهی صاحب قدرتیم

رییس جمهور: تحول بزرگی در صنعت برق در کشور ایجاد شده، در منطقه برای خودمان و دیگر کشور‌ها در حال ساخت نیروگاه هستیم. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری صدا وسیما؛ رییس جمهور در مراسم افتتاح طرح های معدنی و فولادی و طرح های صنعت آب و برق استان کرمان سخنرانی کرد. در سدسازی […]

رییس جمهور: تحول بزرگی در صنعت برق در کشور ایجاد شده، در منطقه برای خودمان و دیگر کشور‌ها در حال ساخت نیروگاه هستیم.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری صدا وسیما؛ رییس جمهور در مراسم افتتاح طرح های معدنی و فولادی و طرح های صنعت آب و برق استان کرمان سخنرانی کرد.

در سدسازی صاحب قدرت اجرا هستیم

آقای روحانی: امروز در زمینه سدسازی صاحب قدرت اجرا هستیم. کشوری بودیم توانایی سدسازی به معنای اینکه خودمان طراحی و اجرا کنیم را نداشتیم ولی امروز کشوری هستیم نه تنها می توانیم نیاز خود را برطرف کنیم بلکه در سطح منطقه و جهان در این فناوری صاحب قدرت اجرا هستیم.

تحول بزرگی در زمینه صنعت برق در کشور ایجاد شده است

آقای روحانی: در زمینه برق کاملا واردکننده تجهیزات نیروگاهی بودیم. یک نیروگاه را باید از یک کشوری خریداری می کردیم و خودمان نمی توانستیم نیروگاه بسازیم امروز در این زمینه هم پیشرفت زیادی کرده ایم. امروز در سطح منطقه هم برای خودمان و هم برای کشورهای دیگر در حال ساخت نیروگاه هستیم. در شرایطی هستیم که یک کشوری دیگر از ما می خواهد که برای آنها نیروگاه بسازیم. این نشان دهنده این است که در این ۴۰ سال در این زمینه شاهد پیشرفت و تحول بزرگی هستیم.

امروز در زمینه صنعت فولاد توانمند هستیم

رییس جمهور: امروز در زمینه صنعت فولاد توانمند و قدرتمند هستیم که یک کارخانه را بسازیم و تاسیس کنیم، ممکن است ۱۰ و ۲۰ % هنوز نیاز به خارج داشته باشیم که این نیازها هم قابل رفع است و می توانیم تولید کننده و صاحب این صنعت در کشور باشیم.

در صنعت ریل سازی هم صاحب قدرت هستیم

آقای روحانی : در زمینه های دیگر هم پیشرفت های خوبی کردیم. زمانی بود که ریل را می بایست حتما از خارج می خریدیم و وارد می کردیم الان کم کم در حال اتکا به صنعت داخلی خودمان هستیم. واگن را می بایست از خارج می خریدیم الان در داخل آن را تولید می کنیم.

توانستیم موشکی بسازیم که پهپاد امریکایی را سرنگون کند

رییس جمهور: امروز در پدافند هوایی در جایگاهی هستیم که یکی از کشورهای مهم آسیایی در سفر اخیر به من گفت ما امروز افتخار می کنیم که شما مسلمانان در ایران توانستید با دست خودتان موشکی بسازید که پهپاد امریکایی را سرنگون کند.

امروز در زمینه گاز صادر کننده هستیم

آقای روحانی : در صنعت نفت و گاز حرکت عظیمی انجام شده است. هر روز در زمینه پتروشیمی، اکتشاف و پالایشگاهی یک پیشرفت و خودکفایی جدید داریم. امروز می توانیم یک فاز پارس جنوبی را طراحی کنیم و چاه های آن را در آب و خشکی بزنیم و گاز را تصفیه کنیم و مردم در سراسر کشور بتوانند از آن استفاده کنند.
امروز ما در زمینه گاز زمستان هم صادر کننده هستیم. گاز را به ترکیه و عراق هم صادر می کنیم.

امروز ۵۳ میلیارد بشکه نفت در مخزن اکتشاف قطعی ما است

آقای روحانی : کار بزرگی در زمینه اکتشاف نفت انجام شده است و پیش از این اکتشاف در عمق های زیاد را خارجی ها انجام می دادند؛ امروز خودمان انجام می دهیم و امروز ۵۳ میلیارد بشکه نفت در مخزن اکتشاف قطعی ما شده است. این چاه ها در این مخزن سه هزار و ۱۰۰ متر است که در حال استخراج نفت هستیم.

نباید از تحولات عظیم دنیای امروز عقب بمانیم

رییس جمهور: اگر با فناوری روز آشنا نشویم و در وادی فناوری روز قرار نگیریم، عقب می مانیم. امروز در دنیا هوش مصنوعی سرآمد کارهاست. اینترنت اشیا به عنوان وسیله ای بسیار بزرگ برای تحولات اجتماعی و اقتصادی است. اساسا جهان در حال حرکت به سمت دیگری است و اگر در این زمینه عقب بمانیم نمی توانیم شاهد رقابتمان با دنیای پر پیچ و خم امروز باشیم. دنیای امروز دنیای تحولات جدید است. نباید از تحولات عظیم دنیای امروز عقب بمانیم.
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=9157

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.