6

دستورالعمل اطلاع رسانی،آگاه سازی و فرهنگ سازی “برق امید” ابلاغ شد

  • کد خبر : 35198
  • 15 آبان 1399 - 12:47
دستورالعمل اطلاع رسانی،آگاه سازی و فرهنگ سازی “برق امید” ابلاغ شد
رویکرد اصلی این طرح تغییر رفتار مصرف مشترکان و هدف آن کاهش حداقل 10درصد از مصرف مشترکان بخش خانگی می باشد که صرفه جویی حاصل از محل این کاهش مصرف در بخش های مولد صنعت،کشاورزی،تولید و سایر مصارف ضروری کشور به کار گرفته می شود.

دستورالعمل اطلاع رسانی،آگاه سازی و فرهنگ سازی “برق امید” به منظور ایجاد وحدت رویه، هماهنگی و انسجام هر چه بیشتر فعالیت ها و برنامه های مرتبط در شهریور ماه ۱۳۹۹ تایید و تصویب و در آبان ماه به روابط عمومی شرکت های زیرمجموعه توانیر جهت اجرا ابلاغ گردید.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از شرکت مدیریت شبکه برق ایران،طرح “برق امید” به عنوان طرحی جامع در شهریور ماه ۱۳۹۹ از سوی هیئت وزیران، با هدف اصلاح الگوی مصرف در همه شاخه های مصرف برق توسط وزارت نیرو تهیه و به دولت پیشنهاد شد.
رویکرد اصلی این طرح تغییر رفتار مصرف مشترکان و هدف آن کاهش حداقل ۱۰درصد از مصرف مشترکان بخش خانگی می باشد که صرفه جویی حاصل از محل این کاهش مصرف در بخش های مولد صنعت،کشاورزی،تولید و سایر مصارف ضروری کشور به کار گرفته می شود.

نیروگاهیان

” شروع محاسبات برق امید برای صدور قبوض الکترونیکی برق از ابتدای آبان ماه”
اهداف کلی این طرح را می توان ایجاد انسجام و هماهنگی نظام اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در مجموعه صنعت برق کشور منطبق با سیاست های راهبردی طرح “برق امید”، تنویر افکار عمومی نسبت به اهداف طرح وجلب مشارکت نهادها و دستگاهای ذیربط و جامعه هدف برای ،پیاده سازی مطلوب طرح و پاسخگویی به ابهامات و پرسش های موجود،جلب همکاری رسانه ها و استفاده مطلوب از ظرفیت های متنوع ومتعدد آنها برای توجیه و ترغیب جامعه برای همراهی و ایجاد زمینه های مناسب اجرایی برای شرکت های زیر مجموعه در جهت استفاده مناسب از ظرفیت های محلی و منطقه ای برای اطلاع رسانی و بهره مندی مطلوب از داشته های فرهنگی ، آداب و رسوم، باور ها و ارزش ها ی رایج درمناطق مختلف کشور برای پیاده سازی طرح “برق امید” برشمرد.

در این ارتباط “سخنگوی صنعت دکتر مصطفی رجبی مشهدی”، از شروع محاسبات برق امید برای صدور قبوض الکترونیکی برق از ابتدای آبان ماه خبرداد و گفت: هدف این طرح حمایت از مشترکانی است که در مصرف برق خود، به الگوهای تعیین شده با مصارف صحیح وسایل برقی دست می یابند.
دکتر رجبی مشهدی در عین حال “برق امید” را طرحی برای همه طبقه های مصرف برق دانست و گفت: با توجه به اینکه تعرفه های برق پلکانی است، حتی مشترکان پرمصرف نیز می توانند با رعایت نکات مدیریت مصرفی، از افزایش مصرف برق جلوگیری کنند و با ورود به طبقه خوش مصرف ها، بهای کمتری برای برق بپردازند.
سخنگوی صنعت برق تاکید کرد: مشترکانی هم که در محدوده خوش مصرفی هستند با انجام اقداماتی ساده می توانند مشمول طرح “برق امید” شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=35198
  • ارسال توسط :
  • منبع : شرکت مدیریت شبکه برق ایران

مطالب پیشنهادی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.