8

دعوت سرپرست دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران برای شرکت در جشنواره فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای آب و انرژی

  • کد خبر : 48006
  • 02 اردیبهشت 1400 - 16:45
دعوت سرپرست دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران برای شرکت در جشنواره فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای آب و انرژی
طبق اعلام این جشنواره جایزه هیئت داوران برای بهترین مستند، بهترین فیلم و بهترین انیمیشن 1000 دلار برای آثار خارجی و معادل ریال ایران برای تولیدات ایرانی خواهد بود.

سرپرست دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران با دعوت از فعالان بخش آب برای حضور در جشنواره منطقه‌ای فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای آب و انرژی گفت: این جشنواره در جهت دستیابی به اهداف توسعه پایدار برای دسترسی همگانی به آب و انرژی و کاملاً منطبق با استراتژی برنامه بین‌الدولی آبشناسی یونسکو (IHP) است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون) “سوتان سوتکوفسکی” سرپرست دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران درباره این جشنواره اظهار داشت: این دفتر در چارچوب اولویت‌های یونسکو برای تقویت ظرفیت‌های ملی در توسعه سیاست‌های پایدار و توسعه بخش آب در همکاری نزدیکی که با دفاتر یونسکو در کابل، اسلام آباد، کمیسیون ملی یونسکو ترکمنستان و یونسکو تهران با وزارت نیرو ایران داشته، از برگزاری اولین جشنواره منطقه‌ای فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای آب و انرژی، در راستای گرامیداشت روز جهانی محیط‌زیست ۲۰۲۱ حمایت می‌کند.

وی اضافه کرد: یکی از اولویت‌ها در دستیابی به اهداف توسعه پایدار، اطمینان از دسترسی و مدیریت پایدار آب و بهداشت برای همگان و اطمینان از دسترسی به انرژی‌های مقرون به صرفه، مطمئن، پایدار و نوین برای همگان است. برای دستیابی به این اهداف، افزایش آگاهی عمومی به‌منظور ارتقای مدیریت مصرف آب و انرژی در جهت حفاظت از محیط زیست، به‌ویژه در مناطق خشک و نیمه خشک دارای آب و هوا و اقلیم دشوار، مانند کشورهای تحت مسئولیت این دفتر، بسیار حائز اهمیت است.

 

نیروگاهیان

سرپرست دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران با بیان اینکه جشنواره مذکور با شعار “۱۰۰ ثانیه برای آب و انرژی” در پنج محور برگزار می‌شود، ادامه داد: این پنج محور شامل “ارزش زیست محیطی آب و انرژی”، “ارزش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آب و انرژی”، “تغییر اقلیم، آب و انرژی”، “نقش رسانه در آموزش و مدیریت مصرف بهینه آب و انرژی” و “دسترسی به آب سالم و انرژی پایدار” است که موضوعات آن کاملاً منطبق با استراتژی برنامه بین‌الدولی آب‌شناسی یونسکو (IHP) است.
سوتکوفسکی در ادامه از همه ذی‌نفعان، فعالان علاقه‌مند و دغدغه‌مندان در موضوع مصرف بهینه آب و انرژی دعوت کرد تا با پیوستن به این جشنواره، آثار خود را تا قبل از پایان مهلت تعیین شده (۱۷ اردیبهشت ماه برابر ۷ می ۲۰۲۱) در وب‌سایت جشنواره به آدرس www.100-we.com بارگذاری کنند.
بر این اساس، طبق اعلام این جشنواره جایزه هیئت داوران برای بهترین مستند، بهترین فیلم و بهترین انیمیشن ۱۰۰۰ دلار برای آثار خارجی و معادل ریال ایران برای تولیدات ایرانی خواهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=48006
  • نویسنده : امیررضا آزاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.