3

دوازدهمین نمایشگاه‌ بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران؛ حرکتی خلاقانه برای توسعه با چاشنی دانش‌بنیان

  • کد خبر : 86060
  • 26 شهریور 1401 - 21:21
دوازدهمین نمایشگاه‌ بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران؛ حرکتی خلاقانه برای توسعه با چاشنی دانش‌بنیان
قطعا دستاوردهای دوازدهمین نمايشگاه‌ بين‌المللي انرژی‌های تجدیدپذیر در شرایطی که دنیا در حال حرکت به سوی این انرژی مهم و طبیعی است، می‌تواند به رشد نهال نوپای این صنعت همتی مضاعف ببخشد و سوختی پر توان برای قطار انرژی کشور باشد.

حال و هوای دوازدهمین نمایشگاه‌ بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران پس از گذشت یک سال از استقرار دولت سیزدهم، حاکی از حرکتی خلاقانه برای توسعه با چاشنی دانش‌بنیان است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر بعد از استقرار دولت آیت الله رئیسی با عزم جدی برای رفع موانع با پشتیبانی کامل و دعوت از بخش خصوصی به سمت افزایش تولید حرکت کرد تا به راهنمایی‌های مقام معظم رهبری در خصوص توجه به انرژی‌های تجدیدپذیر جامه عمل بپوشاند که برگزاری دوازدهمین نمایشگاه‌ بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر، بهره‌وری و صرفه‌جویی انرژی ایران نیز در همین راستا بود.
این دوره از نمایشگاه تخصصی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران که با حضور علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو از روز دوشنبه ۲۱ شهریورماه با مشارکت ۹۷ شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به ‌کار کرد، شروعی پرقدرت برای رفع موانعی بود که از حرکت به سوی انرژی‌های پاک جلوگیری کرده و مانع توجه به این انرژی طبیعی در کشور می‌شد.
قطعا دستاوردهای دوازدهمین نمایشگاه‌ بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر در شرایطی که دنیا در حال حرکت به سوی این انرژی مهم و طبیعی است، می‌تواند به رشد نهال نوپای این صنعت همتی مضاعف ببخشد و سوختی پر توان برای قطار انرژی کشور باشد.
محور اصلی انرژی‌های تجدیدپذیر،  بخش خصوصی بوده و در این باره نقش وزارت نیرو حمایت، پشتیبانی و ایجاد اطمینان برای سرمایه‌گذاران است چرا که نیروگاه‌های تجدیدپذیر دارای ویژگی‌های خاصی از نظر محیط زیست هستند؛ به‌طوری‌که این نیروگاه‌ها در مقایسه با نیروگاه‌های حرارتی(سیکل ترکیبی) مصرف آب نداشته و به شدت اقتصادی هستند.

 

 

نیروگاهیان

صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور، برنامه تولید ۲۰ هزار مگاوات برق از نیروگاه تجدیدپذیر در دو پروژه را قابل اجرا می‌داند که از این مقدار حدود ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه جدید و ۱۰ هزار مگاوات از مسیر بهینه سازی برای اهداف مباحث علمی و فناوری بوده و از اهمیت بسزایی برخوردار است.
ظرفیت سنجی در موضوع انرژی‌های تجدیدپذیر نشان می‌دهد که در این حوزه پتانسیل احداث ۱۰۰ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی و ۴۰ هزار مگاوات نیروگاه بادی را در کشور دارا هستیم و با توجه به شناسایی ساختگاه‌ها در ۳۱ استان کشور، توانایی اجرا کردن برنامه دولت سیزدهم وجود دارد.
در نمایشگاه دوازدهم استقبال بی‌نظیری از سوی شرکت‌های بخش خصوصی صورت گرفت به‌گونه‌ای که حضور پر رنگ این شرکت‌ها نسبت به سال‌های گذشته و توان بالای شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه به چشم می‌خورد.
نمایشگاه‌ بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر، بهره‌وری و صرفه‌جویی انرژی ایران محل عرضه آخرین دستاوردها و تجهیزات انرژی خورشیدی، انرژی بادی، انرژی زمین گرمایی، بهره‌وری انرژی، بهینه‌سازی مصرف انرژی، صرفه‌جویی مصرف انرژی، تجهیزات کاهنده مصرف، مدیریت مصرف، لوازم روشنایی کم مصرف، توسط مشاوران، تولید‌کننده و پیمانکاران شرکت‌های مختلف از جمله دانش بنیان، آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی بود.
در حاشیه این رویداد بین‌المللی، پنج نشست خبری با عناوین تامین مالی احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر (با محوریت مناقصه ۴ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی)، بهره‌وری انرژی و سیاستگذاری و برنامه‌های انرژی و ابراز حمایتی و قانونی، توسعه فناوری دانش بنیان، توانمندسازی و بررسی چالش‌های ساخت داخل، نیروگاه‌های انشعابی برگزار شد.
دوازدهمین نمایشگاه‌ بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر، بهره‌وری و صرفه‌جویی انرژی ایران از ۲۱ شهریورماه به مدت چهار روز در ۴ سالن نمایشگاهی در وسعت بیش از ۴ هزار متر مربع فضای سرپوشیده داخلی، از ساعت ۸ تا ۱۵ دایر بود که ظهر پنجشنبه به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=86060
  • نویسنده : امیررضا آزاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.