5

دود مازوت نیروگاه شازند در ریه مردم اراک

  • کد خبر : 91010
  • 06 آذر 1401 - 22:21
دود مازوت نیروگاه شازند در ریه مردم اراک
رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: بیشترین آلایندگی نیروگاه شازند نصیب مردم اراک می شود و فیلتراسیون در این نیروگاه به درستی انجام نمی شود.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: بیشترین آلاینده‌های ناشی از سوخت مازوت در نیروگاه شازند، نصیب مردم اراک می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: بیشترین آلایندگی نیروگاه شازند نصیب مردم اراک می شود و فیلتراسیون در این نیروگاه به درستی انجام نمی شود.

محرابیان افزود: بر اساس قانون هوای پاک، فیلتراسیون نیروگاه‌ها یک ضرورت است، اما تاکنون نیروگاه شازند و سایر نیروگاه‌های کشور به این مهم و مسئولیت اجتماعی خود پایبند نبوده اند و نتیجه مطلوبی در این زمینه محقق نشده است.
او گفت: طرح بررسی سهم آلودگی هوای این واحد صنعتی در شهر‌های اراک، شازند و خنداب در دست اجراست و نتایج آن اعلام می‌شود.

 

 

نیروگاهیان

محرابیان در ادامه افزود: رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور نیز در سفر به استان مرکزی قول مساعد دادند تا حد امکان مازوت در این نیروگاه سوزانده نشود و در زمان‌های بحرانی نیز دست کم سه میلیون متر مکعب گاز برای این واحد صنعتی تامین شود.

او اضافه کرد: یکی از راهکار‌ها برای کاهش آلایندگی نیروگاه‌ها، در زمانی که فیلتراسیون را انجام نداده اند، جداسازی سولفور از مازوت در پالایشگاه‌هاست.

محرابیان عنوان کرد: این مهم به مقدار کمی در پالایشگاه شازند انجام می‌شود، اما همین مقدار کم نیز به سوخت کشتی‌ها اختصاص پیدا می‌کند و به نیروگاه شازند داده نمی‌شود و نیاز است بحث جداسازی سولفور از مازوت با جدیت و سرعت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=91010
  • ارسال توسط :
  • منبع : خبرگزاری صداوسیما

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.