2

دولت اقلیم کردستان از تامین برق مورد نیاز شهروندان ناتوان است

  • کد خبر : 25243
  • 29 اردیبهشت 1399 - 20:35
دولت اقلیم کردستان از تامین برق مورد نیاز شهروندان ناتوان است
سوران عمر اعلام کرد که نیروگاه های تولید برق اقلیم کردستان به دلیل عدم، تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه ها توسط دولت در آستانه خاموشی کامل هستند.

نماینده جماعت اسلامی در پارلمان کردستان، اعلام کرد که دولت اقلیم کردستان از تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه های تولید برق اقلیم و در نتیجه تامین برق مورد نیاز شهروندان ناتوان است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از گزارش کردپرس، به نقل از سایت خبری آوینه، سوران عمر اعلام کرد که نیروگاه های تولید برق اقلیم کردستان به دلیل عدم، تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه ها توسط دولت در آستانه خاموشی کامل هستند.

نماینده حزب جماعت اسلامی در پارلمان کردستان افزود که دولت اقلیم نشستی را با شماری از سرمایه گذاران بخش خصوصی تولید برق که خواستار دریافت بدهی های خود از دولت بوده اند، برگزار کرده و به جای بازپرداخت بدهی های آنان، از این سرمایه گذاران درخواست پول کرده است.

نیروگاهیان

سوران عمر همچنین اعلام کرده :” دولت اقلیم مشغول اختلاس در درآمد نفت و درآمدهای داخلی است و نمی تواند سوخت لازم برای نیروگاه های تولید برق را تامین کند و هزینه تولید برق در نیروگاه ها را نیز پرداخت نمی کند و از تامین برق مورد نیاز اقلیم ناتوان است و در صورت تداوم این شرایط میزان برق در اقلیم تا حد خاموشی کامل کم می شود.”

از سوی دیگر وزارت برق در دولت اقلیم نیز در اطلاعیه ای اعلام کرده که به دلیل بحران اقتصادی و نبود سوخت لازم برای نیروگاه تولید برق خبات و همچنین تعمیرات در تاسیسات سوخت و غیبت برخی از کارمندان نیروگاه، سطح تولید برق در آن کاهش یافته و میزان برق عرضه شده به شهروندان نیز کاهش داده می شود.

سوران عمر نیز این اطلاعیه را مدرک و شاهدی بر این ادعای خود در مورد کاهش تولید برق اقلیم تا  سطح خاموشی آن، دانسته و تاکید می کند که وزارت برق نیز به این وضعیت وخیم اذعان کرده است.

سوران عمر پیشتر به دلیل متهم کردن نخست وزیر اقلیم به داشتن شرکت و بانک های خصوصی با شکایت نماینده حقوقی هیئت دولت مواجه شده و با اقدام دادستان کل اقلیم، مصونیت نمایندگی وی در پارلمان کردستان لغو شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=25243

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.