0

دولت سیزدهم؛ عامل محرک شتاب‌گیری توسعه قطب سوم صنعت پتروشیمی

  • کد خبر : 133860
  • 30 خرداد 1403 - 10:18
دولت سیزدهم؛ عامل محرک شتاب‌گیری توسعه قطب سوم صنعت پتروشیمی
توسعه صنعت پتروشیمی در مکران به‌عنوان قطب سوم این صنعت با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های منسجم دولت سیزدهم شتاب گرفته است تا افزون بر اینکه عامل محرک اشتغال‌زایی، افزایش رفاه و توسعه شهری برای منطقه چابهار باشد

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از دولت_ پاد، توسعه صنعت پتروشیمی در مکران به‌عنوان قطب سوم این صنعت با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های منسجم دولت سیزدهم شتاب گرفته است تا افزون بر اینکه عامل محرک اشتغال‌زایی، افزایش رفاه و توسعه شهری برای منطقه چابهار باشد، اهداف توسعه‌ای و اقتصادی کشور نیز محقق شود.

🔹بهزاد انصاری، مدیرعامل طرح پتروشیمی بدر شرق درباره این طرح که در منطقه آزاد چابهار در حال احداث است گفت: طرح پتروشیمی بدر شرق یک طرح GTX برای تبدیل گاز به متانول و متانول به صنایع پایین‌دست است که در فاز نخست، تولید متانول تعریف شده است.

🔹طرح پتروشیمی بدر شرق در سال گذشته حدود ۱۰درصد پیشرفت داشته است. واحد متانول بدر شرق با ظرفیت یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن، هم‌اکنون ۶۵درصد پیشرفت دارد و با برنامه‌ریزی انجام‌شده در اواخر ۱۴۰۴ به مرحله پیش‌راه‌اندازی می‌رسد.

🔹سرمایه‌گذاری لازم برای واحد متانول بدر شرق را ۳۰۰ میلیون یورو و ۴۹۰۰ میلیارد تومان و درمجموع ۴۹۰ میلیون یورو است. یک‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو سرمایه نیز برای اجرای فاز دوم طرح همسو با تکمیل زنجیره متانول لازم است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=133860

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.