0

دومین برج خشک نیروگاه شهید مفتح تابستان سال آینده وارد مدار می‌شود/ عملیات پوشش آلمینیومی برج آغاز شد

  • کد خبر : 62972
  • 15 آبان 1400 - 10:46
دومین برج خشک نیروگاه شهید مفتح تابستان سال آینده وارد مدار می‌شود/ عملیات پوشش آلمینیومی برج آغاز شد
"مسعود مرادی" با تاکید بر اینکه دومین برج خشک نیروگاه شهید مفتح با تامین به موقع نقدینگی تابستان سال آینده وارد مدار می‌‍شود، افزود: این پروژه جهت صرفه‌جویی 85 درصدی در مصرف آب واحد دوم نیروگاه و کمک به افزایش توان تولید واحد 250 مگاواتی این نیروگاه بخار در مرحله اجرا قراردارد.

مجری طرح اصلاح سیستم خنک‌کن نیروگاه شهید مفتح همدان گفت: با اتمام عملیات نصب اسکلت فلزی برج خشک واحد دوم نیروگاه، عملیات پوشش آلمینیومی برج آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “مسعود مرادی” با تاکید بر اینکه دومین برج خشک نیروگاه شهید مفتح با تامین به موقع نقدینگی تابستان سال آینده وارد مدار می‌‍شود، افزود: این پروژه جهت صرفه‌جویی ۸۵ درصدی در مصرف آب واحد دوم نیروگاه و کمک به افزایش توان تولید واحد ۲۵۰ مگاواتی این نیروگاه بخار در مرحله اجرا قراردارد.
وی ادامه داد: فاز اول این طرح به‌عنوان نخستین پروژه تغییر سیستم خنک‌کن نیروگاهی در ایران برای واحد اول نیروگاه شهید مفتح با موفقیت در مدار قرار گرفته و باعث صرفه‌جویی ۸۵ درصدی مصرف آب واحد این واحد شده است.

 

نیروگاهیان

مجری طرح اصلاح سیستم خنک‌کن نیروگاه شهید مفتح همدان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۰ درصد پوشش آلمینیومی برج انجام شده است، گفت: بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته امیدواریم در صورت مساعد بودن شرایط جوی اجرای پوشش تا پایان امسال به پایان برسد.
مرادی اضافه کرد: نصب اسکلت فلزی این پروژه به وزن ۲۳۰۰ تن، به ارتفاع ۱۳۲ متر و قطر دهانه ۷۵ متر پس از چندین‌ماه عملیات سنگین فلزی و کار در ارتفاع به پایان رسیده و هم اکنون عملیات نصب پوشش آلمینیومی برج به متراژ ۳۵ هزار متر مربع آغاز شده است.
وی در پایان گفت: سفارش تامین متریال آلمینیومی پوشش بر اساس استاندارد ASTM پیش از اتمام نصب سازه دنبال شده بود و با بازرسی‌های دوره‌ای کارشناسان طرح، مشاور و پیمانکار از کارخانه سازنده پوشش آلمینیومی، تمامی متراژ مورد نیاز وارد انبار کارگاه پروژه شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=62972
  • نویسنده : رسول صادقی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.