6
مدیرعامل برق حرارتی:

دومین برج خشک نیروگاه شهید مفتح سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد

  • کد خبر : 42334
  • 16 بهمن 1399 - 15:15
دومین برج خشک نیروگاه شهید مفتح سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد
"محسن طرزطلب" در جریان سفر به استان همدان و بازدید از کارگاه طرح پروژه برج خنک‌کن واحد شماره دو نیروگاه شهید مفتح با اعلام این خبر افزود: در راستای اجرای سیاست‌های صنعت برق حرارتی به منظور صرفه‌جویی در مصرف آب، پروژه اصلاح سیستم خنک‌کن اصلی نیروگاه برای یک واحد از سیستم‌تر به برج خشک در دستور کار برق حرارتی قرار گرفته است.

دیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه دومین برج خشک نیروگاه شهید مفتح سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با اتمام این پروژه شاهد صرفه‌جویی ۸۵ درصدی در مصرف آب واحد ۲۵۰ مگاواتی دوم نیروگاه خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محسن طرزطلب” در جریان سفر به استان همدان و بازدید از کارگاه طرح پروژه برج خنک‌کن واحد شماره دو نیروگاه شهید مفتح با اعلام این خبر افزود: در راستای اجرای سیاست‌های صنعت برق حرارتی به منظور صرفه‌جویی در مصرف آب، پروژه اصلاح سیستم خنک‌کن اصلی نیروگاه برای یک واحد از سیستم‌تر به برج خشک در دستور کار برق حرارتی قرار گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه این برج خشک تماما توسط متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است، ادامه داد: مصرف آب هر واحد این نیروگاه با سیستم‌تر سالانه حدود سه میلیون متر مکعب بوده که پس از اصلاح سیستم خنک‌کن این رقم حدود ۸۰ درصد کاهش می‌یابد و بدین ترتیب سالانه دو میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب در مصرف آب هر واحد صرفه‌جویی خواهد شد.

 

 

نیروگاهیان

طرزطلب با اشاره به پایان نصب سازه فلزی این برج، گفت: این برج هلر با سازه فلزی به وزن دو هزار و ۱۰۰ تن و پوشش آلمینیومی با قطر پایه ۱۰۵ متر، قطر دهانه خروجی ۷۰ متر، ارتفاع ۱۳۲ متر و با ظرفیت ۲۷۰ گیگا کالری در ساعت به عنوان یک شاهکار مهندسی صنعت برق حرارتی در حال ساخت است.
مدیرعامل شرکت حرارتی با اشاره به اینکه از پساب تصفیه شده فاضلاب همدان برای عملیات خنک‌سازی در این نیروگاه استفاده می‌شود، ادامه داد: پس از انتقال پساب تصفیه شده فاضلاب همدان به این نیروگاه، از مجموع ۲۷ حلقه چاه آب موجود، ۲۵ حلقه آن مسدود و دو حلقه چاه نیز با هدف استفاده کارکنان نیروگاه نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=42334
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.