4

دوم مرداد ماه: شیراز در محدوده قرمز مصرف برق قرار گرفت

  • کد خبر : 6448
  • 02 مرداد 1398 - 20:03
دوم مرداد ماه: شیراز در محدوده قرمز مصرف برق قرار گرفت

طبق گزارش پهنه‌بندی مصرف برق کشور برای امروز (چهارشنبه دوم مرداد ماه)، کلانشهر شیراز در وضعیت هشدار قرار گرفت و ۵ استان و ۲ کلانشهر در وضعیت زرد مصرف قرار دارند. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، کارشناس ارشد مدیریت مصرف برق توانیر با اشاره به عبور بیش از ۳ درصدی مصرف برق شهر شیراز […]

طبق گزارش پهنه‌بندی مصرف برق کشور برای امروز (چهارشنبه دوم مرداد ماه)، کلانشهر شیراز در وضعیت هشدار قرار گرفت و ۵ استان و ۲ کلانشهر در وضعیت زرد مصرف قرار دارند.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، کارشناس ارشد مدیریت مصرف برق توانیر با اشاره به عبور بیش از ۳ درصدی مصرف برق شهر شیراز از سقف مجاز و قرار گرفتن در محدوده قرمز مصرف، کاهش ۱۰درصدی مصرف برق این کلانشهر را در جهت حفظ پایداری و جلوگیری از محدودیت احتمالی شبکه ضروری توصیف کرد.
شقایق یوسفی مصرف برق در استان‌های مرکزی، لرستان، اردبیل و آذربایجان شرقی و غربی همچنین کلانشهرهای مشهد و تبریز را در محدوده زرد عنوان کرد که کاهش ۵ درصدی مصرف برق مشترکان این مناطق را الزامی ساخته است.
وی از مشترکان برق در این مناطق خواست با بهره‌گیری از الگوی کاهش مصرف، بهینه‌سازی مصرف برق را با اجرای راهکارهای ساده به مرحله اجرا بگذارند.
یوسفی استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم برودت کولرهای گازی روی ۲۴ درجه، استفاده از نور طبیعی در ساختمان‌ها و انتقال زمان استفاده از وسایل برقی پرمصرف مانند اطو، ماشین ظرفشویی، لباسشویی و جاروبرقی به زمان غیرپیک و پرهیز از هم‌زمانی مصرف به ویژه در ساعات پیک روز (۱۲ تا ۱۶) را از جمله راهکارهای کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق عنوان کرد.
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=6448

مطالب پیشنهادی

26اردیبهشت
اجرای “دلتاواشینگ” برج‌های خنک کن نیروگاه شازند
به منظور بهينه‌سازی عملكرد سيستم‌های خنک كننده انجام شد؛

اجرای “دلتاواشینگ” برج‌های خنک کن نیروگاه شازند

16مرداد
صرفه‌جویی ۱۲ مگاواتی برق در خراسان جنوبی
با اجرای طرح‌های تعطیلی و تعدیلی صورت گرفت؛

صرفه‌جویی ۱۲ مگاواتی برق در خراسان جنوبی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.