4
پس از اتمام تعمیرات سالیانه؛

دو واحد نیروگاه سد کارون۳ به شبکه سراسری متصل شد

  • کد خبر : 65799
  • 21 آذر 1400 - 11:41
دو واحد نیروگاه سد کارون۳ به شبکه سراسری متصل شد
"سید حمید صالحی" با اعلام این خبر تصریح کرد: مهمترین اقدامات تعمیراتی این واحدها در بخش‌های مکانیک، ابزاردقیق و الکتریک انجام و واحدهای مذکور طبق برنامه زمان‌بندی با موفقیت به شبکه کشور متصل شدند.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه کارون۳ از پایان تعمیرات سالیانه واحدهای شماره ۳ و ۴ این نیروگاه و اتصال آنها به شبکه سراسری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “سید حمید صالحی” با اعلام این خبر تصریح کرد: مهمترین اقدامات تعمیراتی این واحدها در بخش‌های مکانیک، ابزاردقیق و الکتریک انجام و واحدهای مذکور طبق برنامه زمان‌بندی با موفقیت به شبکه کشور متصل شدند.

وی افزود: در بخش مکانیک کارهای مهمی از قبیل انجام بازرسی‌های سالیانه ژنراتور، توربین، گاورنر، شیرپروانه‌ای، انجام تست‌های غیر مخرب روی رانر و دیسک شیرپروانه‌ای واحدها، دمونتاژ و سرویس رادیاتورهای ژنراتور واحدها مطابق نتایج ترموگرافی، دمونتاژ و رفع نقص از پمپ HP(AC) واحد ۴، اصلاح طرح آب‌بندی، کروم کاری پیستون و تعویض سیلندر واحد ۳ انجام شد.

 

 

نیروگاهیان

صالحی گفت: در بخش ابزاردقیق هم کارهای مهمی از قبیل بازرسی از تجهیزات ژنراتور، گاورنر، توربین، شیرپروانه‌ای، پنل‌های کنترلی محلی، دریچه‌های گیت شماره ۲، پنل‌های هوای فشرده باسداکت، بازرسی از سیستم‌های کنترلی تجهیرات اصلی و جانبی و فانکشن تست و سیگنال چک واحدهای ۳ و ۴ انجام شد.

مدیرعامل شرکت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه کارون ۳ بیان کرد: در بخش  الکتریک نیز بازرسی از ژنراتور، سیستم تحریک، ترانس‌های مصرف داخلی، ترانس‌های قدرت، انجام تست‌های الکتریکال ژنراتور و شناسایی و ترمیم نقاط معیوب سیم پیچ واحدهای مذکور انجام شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=65799
  • نویسنده : سلمان ظاهری
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.