3

دیدار مدیرعامل توانیر و وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه

  • کد خبر : 131632
  • 31 اردیبهشت 1403 - 10:06
دیدار مدیرعامل توانیر و وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه
در این دیدار طرفین بر لزوم نهایی‌سازی تجارت برق بین دو کشور تاکید کردند و مقرر شد تبادل برق بین دو کشور در اسرع وقت وارد فاز عملیاتی و اجرایی شود.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  برق نیوز، در این دیدار طرفین بر لزوم نهایی‌سازی تجارت برق بین دو کشور تاکید کردند و مقرر شد تبادل برق بین دو کشور در اسرع وقت وارد فاز عملیاتی و اجرایی شود.

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در این باره گفت: با هدف توسعه مناسبات دو کشور در حوزه برق و انرژی نشستی را در وزارت انرژی و منابع طبیعی ترکیه در آنکارا برگزار و طی آن دو طرف در خصوص توسعه ظرفیت‌های تبادل برق و تصمیم بر شروع تجارت برق بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

وی افزود: با توجه به احداث و تکمیل پست HVDC BTB وان ترکیه و ظرفیت حدود ۵٠٠ مگاوات آن، مقرر شد در سریعترین زمان ممکن تبادل برق با هدف تامین پیک برق دو کشور از طریق پست مذکور عملیاتی شود.

مدیرعامل شرکت توانیر در عین حال پیش بینی کرد تجارت برق بین دو کشور ایران و ترکیه با ١٠٠ مگاوات آغاز و در کوتاه‌ترین زمان به حدود ۵٠٠ مگاوات برسد.

به گفته رجبی مشهدی، این تجارت با هدف پیک سایی شبکه برق دو کشور منافع سرشار و حائز اهمیتی برای هر دو کشور به دنبال خواهد داشت.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=131632

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.