5

ذخایر نفت بر روی آب رکورد ۱۶۰ میلیون بشکه را زد

  • کد خبر : 22155
  • 30 فروردین 1399 - 22:28
ذخایر نفت بر روی آب رکورد ۱۶۰ میلیون بشکه را زد

ذخایر نفت بر روی آب رکورد ۱۶۰ میلیون بشکه را زد منابع کشتیرانی گفتند تاجران حدود ۱۶۰ میلیون بشکه نفت بر روی آب ذخیره کرده اند که دو برابر سطح ذخیره شده در دو هفته گذشته است به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از گروه اقتصاد بین الملل فارس، منابع کشتیرانی گفتند تاجران حدود […]

ذخایر نفت بر روی آب رکورد ۱۶۰ میلیون بشکه را زد
منابع کشتیرانی گفتند تاجران حدود ۱۶۰ میلیون بشکه نفت بر روی آب ذخیره کرده اند که دو برابر سطح ذخیره شده در دو هفته گذشته است

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از گروه اقتصاد بین الملل فارس، منابع کشتیرانی گفتند تاجران حدود ۱۶۰ میلیون بشکه نفت بر روی آب ذخیره کرده اند که دو برابر سطح ذخیره شده در دو هفته گذشته است. زیرا آنها تلاش می کند تا با فزونی در ذخایر نفت ناشی از کاهش تقاضا در جهان، کنار بیایند.

کشورهای عضو اوپک پلاس توافق کردند تا میزان تولید خود را از ابتدای ماه می و تا پایان ماه ژوئن ۹٫۷ میلیون بشکه در روز تقریبا ۱۰ درصد تولید جهان کاهش دهند.

همزمان تاجران نیز به دنبال یافتن مخازن بر روی زمین و روی دریا هستند چراکه به نظر می رسد این فزونی عرضه، بیشترین میزان در تاریخ باشد.

منابع کشتیرانی می گویند نفتی که در مخازن شناور در نفتکش ها نگهداشته می شود به حداقل ۱۶۰ میلیون بشکه رسیده است که شامل ۶۰ نفتکش غول پیکر (VLCC) می شود که می تواند ۲ میلیون بشکه نفت را نگهداری کند.

به گفته این منابع، ۲۵ تا ۴۰ نفتکش بسیار بزرگ از ابتدای ماه آوریل و کمتر از ۱۰ نفتکش غول پیکر در ماه فوریه کرایه شده است.

آخرین باری که مخازن شناور به این سطح رسیدند به سال ۲۰۰۹ باز می گردد که تاجران ۱۰۰ میلیون بشکه نفت را بر روی اب ذخیره کردند.

۷۷۰ نفتکش غول پیکر در جهان وجود دارد که تحلیلگران برآورد کرده اند ۱۰۰ تا ۲۰۰ فروند از آنها برای ذخیره سازی بر روی آب در ماه آتی استفاده شوند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=22155

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.