5
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان:

ذخیره آب سد سفیدرود به ۴۸۸ میلیون‌متر مکعب رسید

  • کد خبر : 105648
  • 27 خرداد 1402 - 23:25
ذخیره آب سد سفیدرود به ۴۸۸ میلیون‌متر مکعب رسید
وحید خرّمی با بیان اینکه ذخیره سد سفیدرود سال گذشته در آغاز فصل کشاورزی ۸۳۰ میلیون متر مکعب بود، افزود: دخیره این سد در آغاز فصل امسال حدود ۷۰۰ میلیون متر مکعب بود که از نوزدهم اردیبهشت ماه رهاسازی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به نگرانی‌ها از وضعیت ذخیره سد سفیدرود برای تأمین آب کشاورزی شالیزارهای استان گفت: در حال حاضر ذخیره آبی پشت این سد به ۴۸۸ میلیون متر مکعب رسیده است که این میزان نسبت به سال گذشته در همین زمان تغییری نشان نمی‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، وحید خرّمی با بیان اینکه ذخیره سد سفیدرود سال گذشته در آغاز فصل کشاورزی ۸۳۰ میلیون متر مکعب بود، افزود: دخیره این سد در آغاز فصل امسال حدود ۷۰۰ میلیون متر مکعب بود که از نوزدهم اردیبهشت ماه رهاسازی شده است.
وی اضافه کرد: ذخیره سد سفیدرود در آغاز فصل کشاورزی در سال جاری بیش از ۱۳۰ میلیون متر‌مکعب نسبت به سال گذشته کمتر بود، اما با بارندگی‌های بسیار مناسبی که در همین مدت در استان اتفاق افتاد اکنون این ذخیره به ۴۸۸ میلیون متر‌مکعب و معادل با میزان ذخیره سال گذشته رسیده است.
خرّمی یادآور شد: سال قبل دشوارترین سال آبی را در حوضه سدسفیدرود داشتیم که امسال باتوجه به میزان ذخیره سد، این وضعیت در ابتدای فصل کشت حادتر و نگران کننده به نظر می‌رسید.
وی با بیان اینکه به نیمه راه کشاورزی رسیده‌ایم، اظهار کرد: تاکنون گزارشی از خسارت ناشی از کمبود آب و خشکسالی در اراضی شالیزاری دریافت نشده و شرایط خوب است.
خرّمی یادآورشد: برنامه رهاسازی آب کشاورزی براساس برنامه نوبت‌بندی هشت روز وصل و چهار روز قطع اجرا می شود و با توجه به شرایط آب و هوا و نیاز آب شالیزارها، آب کانال راست سد سنگر مربوط به اراضی شالیزارهای شرق گیلان شامل شهرهای سیاهکل، لاهیجان، لنگرود، آستانه اشرفیه و کیاشهر یک روز زودتر و از روز پنجشنبه ۲۵ خرداد برای مدت هشت روز آبگذاری شد .

 

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه نوبت‌بندی آب سد سفیدرود تا پایان تیرماه ادامه دارد، از کشاورزان به‌دلیل رعایت نوبت بندی، توجه به توصیه و همکاری با متولیان تأمین آب کشاورزی قدردانی کرد و خواست این همکاری تا پایان فصل کشاورزی ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=105648
  • نویسنده : مهدی لطفی چهارده
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.