4
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان مطرح کرد

ذخیره ۱۲ میلیون مترمکعب سیلاب در استان گلستان پس از ۳ سال خشکسالی

  • کد خبر : 117885
  • 01 آذر 1402 - 22:16
ذخیره ۱۲ میلیون مترمکعب سیلاب در استان گلستان پس از ۳ سال خشکسالی
حیدریان بیان کرد: لایروبی رودخانه‌ها در سال جاری از محل قرارگاه شهید لولایی به طول 160 کیلومتر انجام شده است و در ادامه برای لایروبی‌های امسال، 100 میلیارد تومان اعتبار تقاضا کرده‌ایم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان درباره اقدامات و چالش‌های سیل شرق گلستان گفت: از مجموع بارش‌ها پس از سه سال خشکسالی ، حدود ۱۲ میلیون متر‌مکعب ذخیره سازی آب در سدها داشتیم که از این میزان حدود ۸ میلیون متر مکعب در سد گلستان بوده است و در حال حاضر حدود ۱۰ درصد از حجم سدهای استان آبگیری شده است که نسبت به سال قبل افزایشی است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، ایرج حیدریان اظهار کرد: در بالادست سدهای استان ۱۱۰ هزار هکتار اراضی شیبداری وجود دارد که عموما در جهت شیب، بدون پوشش گیاهی شخم زده می‌شود و فرسایش خاک و افزایش رسوب در پایین دست را به دنبال دارد. در جهت حل مشکل این اراضی شیبدار، باید دولت منابعی را اختصاص دهد و این اراضی دارای پوشش شود تا از افزایش فرسایش خاک و رسوب جلوگیری شود.

وی افزود:  لایروبی رودخانه‌ها زمانی می‌تواند مثمر‌ثمر باشد که بتوانیم تثبیت بالادست را در حوضه آبخیز با سازه کنترل رسوب داشته باشیم.

حیدریان بیان کرد: لایروبی رودخانه‌ها در سال جاری از محل قرارگاه شهید لولایی به طول ۱۶۰ کیلومتر انجام شده است و در ادامه برای لایروبی‌های امسال، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تقاضا کرده‌ایم.

 

 

نیروگاهیان

وی افزود: برای جلوگیری از تعرض به حریم و بستر رودخانه ها، شرکت آب منطقه‌ای اقدام به اخذ سند برای بسترهای ۲۵ ساله رودخانه‌ها کرده است که در حال حاضر ۳۸۸۰ هکتار اخذ سند رودخانه‌ها در استان انجام شده و ۴۵۰ هکتار آزادسازی حریم و بستر رودخانه ها صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان افزود: از مجموع بارش‌ها خوشبختانه بعد از سه سال خشکسالی ، حدود ۱۲ میلیون متر‌مکعب ذخیره سازی آب در سدها داشتیم که از این میزان حدود ۸ میلیون متر مکعب در سد گلستان بوده است و در حال حاضر حدود ۱۰ درصد از حجم سدهای استان آبگیری شده است که نسبت به سال قبل افزایشی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=117885
  • نویسنده : زهرا خورشیدکلائی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.