5

ذخیره ۲۷۳ میلیون مترمکعب آب در دو سد بزرگ استان مرکزی

  • کد خبر : 39461
  • 09 دی 1399 - 18:45
ذخیره ۲۷۳ میلیون مترمکعب آب در دو سد بزرگ استان مرکزی
"عزت اله آمره‌ای" در چهارمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی استان مرکزی اظهار کرد: متوسط بارندگی استان در سه ماهه پاییز سال آبی جاری به 114 میلی‌متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد و نسبت به دوره آماری بلندمدت 52 درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: به دنبال بارش‌های اخیر و افزایش ورودی آب در حال حاضر مجموعاً ۲۷۳ میلیون مترمکعب آب در دو سد کمال صالح و الغدیر ساوه ذخیره شده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “عزت اله آمره‌ای” در چهارمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی استان مرکزی اظهار کرد: متوسط بارندگی استان در سه ماهه پاییز سال آبی جاری به ۱۱۴ میلی‌متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد و نسبت به دوره آماری بلندمدت ۵۲ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه شرایط کنونی این نوید را می‌دهد که شاهد بهبود جریان رودخانه‌ها، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و افزایش ذخیره مخازن سدها باشیم، گفت: استان مرکزی دارای دو سد بزرگ الغدیر ساوه و کمال صالح شازند است که در حال حاضر ۷۹ درصد سد کمال صالح و ۷۱ درصد سد الغدیر ساوه پر شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی تأکید کرد: از ۲۷۷ میلیون متر مکعب حجم کل مخزن سد الغدیر در حال حاضر ۱۹۸ میلیون مترمکعب آن پر شده و از ۹۵ میلیون مترمکعب حجم کل مخزن سد کمال صالح ۷۵ میلیون مترمکعب آن پر است که در زمان مشابه سال گذشته ذخیره سد الغدیر ۲۱۵ میلیون متر مکعب و ذخیره سد کمال صالح ۸۱ میلیون مترمکعب بوده است.
آمره ای افزود: در سال گذشته همین زمان ورودی سد الغدیر ساوه ۲۴ میلیون مترمکعب بوده، ولی امسال به ۳۰ میلیون مترمکعب رسیده است و ورودی سد کمال صالح در سال گذشته ۸ میلیون متر مکعب بوده که امسال به ۷ میلیون مترمکعب رسیده است.
وی با اشاره به اینکه در مجموع ۷۳ درصد از ظرفیت دو سد بزرگ استان پر است، خاطرنشان کرد: این دو سد در حال حاضر در وضعیت مطلوبی قرار دارند و امید آن می‌رود امسال هم همانند سال‌های گذشته این دو سد سرریز کنند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=39461
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.