1
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر:

راه‌اندازی ۳۰۰۰ نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر

  • کد خبر : 134487
  • 07 تیر 1403 - 10:09
راه‌اندازی ۳۰۰۰ نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
علی باستین با اشاره به منافع استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر اظهار کرد: امروزه به دلیل چالش‌های زیست محیطی و اقتصادی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به ویژه انرژی پاک رشد قابل توجهی پیدا کرده است.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  خبرگزاری ایمنا، علی باستین با اشاره به منافع استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر اظهار کرد: امروزه به دلیل چالش‌های زیست محیطی و اقتصادی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به ویژه انرژی پاک رشد قابل توجهی پیدا کرده است.

وی با اشاره به اهمیت نیروگاه‌های برق خورشیدی افزود: توسعه نیروگاه‌های تولید برق خورشیدی علاوه بر تأمین انرژی پاک و پایدار به علت نگرانی فزاینده درباره تغییرات آب و هوایی و آلودگی زیست محیطی در حال افزایش است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با بیان اینکه هر نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس می‌تواند سالانه ۱۷۰۰ کیلووات ساعت برق تولید کند، تصریح کرد: در نیروگاه‌های فسیلی به ازای هر کیلو وات ساعت تولید برق، حدود ۶۰۰ گرم گاز دی اکسید کربن تولید می‌شود که تأثیر مخربی بر محیط زیست دارد اما هر نیروگاه خورشیدی می‌تواند سالانه از انتشار حدود یک تن گاز co2 جلوگیری کند.

باستین گفت: در سال جهش تولید با مشارکت مردم در راستای تحقق اهداف دولت آیت‌الله رئیسی و با هدف جبران ناترازی برق و توانمندسازی اقتصاد و معیشت خانوارهای کم برخوردار، راه‌اندازی نیروگاه برق خورشیدی در روستاهای استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در سال جاری سه هزار واحد نیروگاه کوچک مقیاس با ظرفیت ۵ کیلو وات ساعت در استان راه‌اندازی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر پرداخت وام یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال با بهره چهار درصدی و بازپرداخت هفت ساله را برای خرید و نصب هر نیروگاه برق خورشیدی اعلام و افزود: یکی از مزیت‌های مهم راه‌اندازی این نیروگاه‌ها خرید تضمینی برق به مدت ۲۰ سال توسط وزارت نیرو است که بازپرداخت اقساط وام یاد شده را تضمین می‌کند و از سال هشتم به بعد همه درآمد آن به خانوارها برمی‌گردد.

باستین گفت: تضمین کیفیت پنل‌ها و قطعات نیروگاه‌های برق خورشیدی توسط شرکت سازنده و مجری به مدت ۱۵ سال و خدمات پس از فروش ۱۰ ساله است.

وی اضافه کرد: هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات بانکی برای راه‌اندازی نیروگاه برق خورشیدی در شهرستان‌ها و روستاها وجود ندارد و به همه متقاضیان پرداخت می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر سهم هر دهیاری را راه‌اندازی حداقل ۳۰ نیروگاه برق خورشیدی دانست و تصریح کرد: در نصب و راه‌اندازی بیشتر از سهم تعیین شده محدودیت وجود ندارد و این موضوع یکی از ملاک‌های ارزیابی عملکرد دهیاران خواهد بود.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=134487

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.