5
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان فارس خبر داد:

راه‌اندازی نیروگاه ۱۱۱۷ مگاواتی مجازی با صرفه‌جویی در استان فارس

  • کد خبر : 38115
  • 22 آذر 1399 - 16:39
راه‌اندازی نیروگاه ۱۱۱۷ مگاواتی مجازی با صرفه‌جویی در استان فارس
انرژی برق به عنوان رکن اصلی و بدون جایگزین در توسعه اقتصادی و همچنین مولفه اصلی شاخص رفاه اجتماعی همواره در اولویت راهبرد حاکمیت کشورها بوده تا بتواند با استفاده از ظرفیت‌های محدود، بیشترین منفعت در تولید ناخالص ملی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، از راه‌اندازی نیروگاه مجازی با ظرفیت ۱۱۱۷ مگاوات در نتیجه کاهش پیک بار ۸۲۴ مگاواتی سال ۹۹ در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “احمدرضا خسروی” در این باره افزود: نتایج عملکرد فوق العاده شرکت در کاهش پیک بار ۸۲۴ مگاواتی سال ۹۹، به منزله راه‌اندازی یک نیروگاه مجازی به ظرفیت ۱۱۱۷ مگاوات است که این امر می‌تواند با صرفه‌جویی ارزی بیش از ۲۳۱ هزار میلیارد ریال (حدود ۷۸۲ میلیون یورو)، ضمن رفع نیاز به احداث نیروگاه جدید در کشور، از انتشار بیش از ۲۳۵ هزار تن گازهای آلاینده به محیط زیست نیز جلوگیری به عمل آورد.

وی اظهار داشت: انرژی برق به عنوان رکن اصلی و بدون جایگزین در توسعه اقتصادی و همچنین مولفه اصلی شاخص رفاه اجتماعی همواره در اولویت راهبرد حاکمیت کشورها بوده تا بتواند با استفاده از ظرفیت‌های محدود، بیشترین منفعت در تولید ناخالص ملی داشته باشد.
این مقام مسئول، بهترین راه در توسعه اقتصاد و هدایت سرمایه‌های ملی به سمت اقتصاد مولد را ایجاد بهره وری در مصرف انرژی و ایجاد روند منطقی در رشد مصرف و نیز شدت مصرف انرژی عنوان کرد و گفت: با این روش است که می‌توان با اصلاح الگوی مصرف، به معنای استفاده مناسب از منابع خدادادی و همچنین ایجاد فرهنگ مناسب دراین زمینه، سهم بسزایی در توسعه کشور داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، در بخش دیگری از سخنان خود از صرفه‌جویی ۱۹۶ میلیون کیلووات ساعت انرژی برق طی سه ماهه اوج مصرف در تابستان سال جاری از ساعات ۱۳ تا ۱۷ خبر داد و گفت: این میزان صرفه جویی، می تواند امکان صادرات انرژی برق با متوسط هر کیلو وات ساعت با نرخ ۱۲۵۰۰ ریال (معادل ۵ سنت) و همچنین ارزآوری به میزان ۲۴۵۰ میلیارد ریال (حدود ۸٫۳ میلیون یورو) را برای کشور رقم بزند.
این مقام مسئول، با مثبت ارزیابی کردن همکاری کشاورزان استان فارس با برنامه‌های پیک بار سال ۹۹ اظهار داشت: در تابستان امسال و با اجرای اقدامات برنامه‌ریزی شده برای کاهش پیک بار و با همکاری مشترکان بخش کشاورزی موفق به حداکثر کاهش ۷۳۵ مگاواتی در این بخش شدیم که بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال در قالب بخشودگی و پاداش همکاری به آنان پرداخت گردید.
خسروی، نقش کنتورهای هوشمند طرح فهام در مدیریت مصرف برق بخش کشاورزی استان را بسیار تاثیرگذار خواند و اظهار داشت: استان فارس با داشتن بیش از ۲۸ هزار مشترک کشاورزی، کمتر از سه درصد مشترکان شرکت را به خود اختصاص داده اند، با این حال سالانه حدود ۴۰ درصد انرژی در این بخش مصرف می‌شود که با استفاده از فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری انرژی مشترکان کشاورزی توانسته‌ایم انرژی مصرفی را در این بخش مدیریت کنیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس همچنین به نقش تاثیرگذار صنایع استان در کاهش پیک بار تابستان سال ۹۹ نیز اشاره کرد و اظهار داشت: مشترکان صنعتی با حداکثر کاهش حدود ۴۳ مگاوات در طرح‌های پاسخگویی بار صنعتی مشارکت داشتند که مشمول دریافت حدود ۲۷ میلیارد ریال پاداش شدند.
خسروی با بیان اینکه در سال جاری جهت مساجد پرمصرف مناطق گرمسیر کنتورهای هوشمند طرح فهام نصب شده است، اضافه کرد: اجرای پروژه تجمیع کننده (افزایش مشارکت مشترکان خانگی و تجاری در مدیریت بار) و اجرای پروژه سامانه هوشمند مدیریت بارهای کنترل پذیر در بسترIOT به صورت پایلوت در مدیریت‌های تابعه شرکت از دیگر برنامه‌های صورت پذیرفته از سوی شرکت در راستای نیل به اهداف پیک بار امسال است.
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=38115
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.