6

راه‌اندازی ۱۴۵ نیروگاه خورشیدی در خراسان جنوبی از ابتدای سال تاکنون

  • کد خبر : 41727
  • 09 بهمن 1399 - 15:17
راه‌اندازی ۱۴۵ نیروگاه خورشیدی در خراسان جنوبی از ابتدای سال تاکنون
"علیرضا پوزشی" با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای طرح خرید تضمینی برق تولیدی از مشترکان نیروگاه‌های خورشیدی (1396) در استان بیش از 10 میلیون کیلووات ساعت برق خریداری و 11 میلیارد و 500 میلیون تومان به صاحبان این نیروگاه‌ها پرداخت شده است.

مجری طرح انرژی‌های تجدید پذیر و کاهش تلفات شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات انجام شده از راه‌اندازی ۱۴۵ نیروگاه خورشیدی به ظرفیت هزار و ۴۰۶ کیلووات از ابتدای امسال تاکنون در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)،‌ “علیرضا پوزشی” با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای طرح خرید تضمینی برق تولیدی از مشترکان نیروگاه‌های خورشیدی (۱۳۹۶) در استان بیش از ۱۰ میلیون کیلووات ساعت برق خریداری و ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به صاحبان این نیروگاه‌ها پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: اکنون ۴۰۶ نیروگاه‌ برق خورشیدی با ظرفیت ۲۲٫۰۶ مگاوات در خراسان جنوبی فعال است و ۴٫۰۶ مگاوات از این ظرفیت مربوط به نیروگاه خورشیدی خانگی، ۱۰ مگاوات مربوط به نیروگاه شهرستان خوسف، هفت مگاوات مربوط به نیروگاه سربیشه و یک مگاوات مربوط به نیروگاه بشرویه است.

 

 

نیروگاهیان

مجری طرح انرژی‌های تجدیدپذیر و کاهش تلفات شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی شرایط استثنایی به لحاظ انرژی‌های تجدید‌پذیر وجود دارد و در چند سال اخیر استقبال سرمایه‌گذاران از ظرفیت انرژی نو در استان رو به رشد بوده است.
به‌گفته وی انرژی‌های نو در مناطق محروم و روستاها به اشتغال پایدار منجر شده و این موضوع در تمامی نقاط استان قابل توجیه است.
پوزشی از پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی دُرح در شهرستان سربیشه خبر داد و گفت: با احتساب سرمایه‌گذاری‌های قبلی در صورت تکمیل عملیات اجرایی این طرح، مجموع ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر استان از مرز ۷۰ مگاوات عبور خواهد کرد.
وی افزود: اگر نیروگاه‌های بادی یا خورشیدی بزرگ مقیاس (مزارع خورشیدی) در خراسان جنوبی توسعه پیدا کند، ظرفیت خوبی برای صادرات برق به افغانستان است.
این گزارش می‌افزاید، تابش ۳۰۰ روزه خورشید و وزش بادهای ۱۲۰ روزه سیستان در خراسان جنوبی ظرفیت کم‌نظیری را برای سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از انرژی پاک فراهم کرده و امروز زیرساخت‌ها و برنامه‌های خوبی در این حوزه اجرا شده یا در دست اقدام است.
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=41727
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.