4

راه اندازی شبکه شتابنگاری در سد مارون

  • کد خبر : 33579
  • 19 مهر 1399 - 11:36
راه اندازی شبکه شتابنگاری در سد مارون
یکی از مهمترین کاربرد شتابنگاری، رفتارنگاری ساختمان‌ها و سازه‌های مهم است و شتاب حاصل از جنبش پوسته زمین را به ثبت می‌رساند.

مدیر دفتر پایداری سازه سد و نیروگاه مارون: ۷ دستگاه شتابنگار در قالب شبکه شتابنگاری در سد مارون نصب و راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،شیروان شهرویی گفت: یکی از مهمترین کاربرد شتابنگاری، رفتارنگاری ساختمان‌ها و سازه‌های مهم است و شتاب حاصل از جنبش پوسته زمین را به ثبت می‌رساند.

وی افزود: اگرچه این دستگاه‌ها به منظور ثبت جنبش‌های ناشی از لرزه‌ها ساخته شده اند، ولی طراحی آن‌ها به گونه‌ای است که فقط در محدوده معینی که ارزش مهندسی دارد می‌توانند شتاب‌های حاصل از زمین لرزه را ثبت کنند.

نیروگاهیان

شهرویی خاطرنشان کرد: شبکه شتابنگاری سد مارون شامل ۷ دستگاه شتابنگار در قالب قرارداد ساخت سد مارون توسط کارفرمای طرح (سازمان آب وبرق خوزستان) خریداری و در سال ۸۵ سیستم شتابنگاری در محل‌های پیش بینی شده به صورت موقت راه اندازی و آموزش‌های لازم جهت بهره برداری به کارشناسان مدیریت پایداری سازه سد و نیروگاه مارون ارائه شد.

وی گفت: اکنون همه ۷ دستگاه شتابنگار فعال بوده و دیتای آن‌ها به صورت خودکار ثبت می‌ شود.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=33579

مطالب پیشنهادی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.