9
انتصاب مدیرعامل جدید توانیر

رجبی مشهدی مدیرعامل توانیر می‌شود/ انتصاب مدیرعامل توانیر در ساعات پایانی/ کردی مشاور وزیر نیرو شد

  • کد خبر : 120447
  • 02 بهمن 1402 - 10:51
رجبی مشهدی مدیرعامل توانیر می‌شود/ انتصاب مدیرعامل توانیر در ساعات پایانی/ کردی مشاور وزیر نیرو شد
دو ماه قبل تر نیز، وزیر نیرو حکم مدیرعاملی توانیر را برای مصطفی رجبی مشهدی امضا کرده که قرار بود وی با پایان اتمام زمان مدیرعاملی آرش کردی بعنوان مدیرعامل جدید توانیر منصوب گردد اما به دلیل فشارهای سیاسی، جلسه معارفه و انتصاب وی به تعویق افتاد.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  برق نیوز: از چندماه قبل‌تر که برق نیوز خبر از رفتن آرش کردی مدیرعامل توانیر داده بود گزینه‌های مختلفی برای مدیرعاملی توانیر مورد بحث و بررسی بود که در نهایت تیم مدیریتی وزیر نیرو بیشتر از بقیه گزینه ها، با مصطفی رجبی مشهدی اعلام موافقت کرده بودند.

دو ماه قبل تر نیز، وزیر نیرو حکم مدیرعاملی توانیر را برای مصطفی رجبی مشهدی امضا کرده که قرار بود وی با پایان اتمام زمان مدیرعاملی آرش کردی بعنوان مدیرعامل جدید توانیر منصوب گردد اما به دلیل فشارهای سیاسی، جلسه معارفه و انتصاب وی به تعویق افتاد.

حالا و در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی؛ وزرات نیرو در صدد انجام این تغییر است و بر اساس گزارش‌های دریافتی، حکم مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل فعلی شرکت مدیریت شبکه برق ایران امضا شده و به زودی وی به جای کردی بعنوان مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توانیر ادامه فعالیت خواهد داد.

کردی از شنبه اعلام کرده که آماده تحویل سمت مدیرعاملی به رجبی مشهدی است، اما مصطفی رجبی مشهدی که بدلیل لغو جلسه معارفه قبلی اش همچنان از تیم مدیریتی وزیر نیرو گلایه‌مند است حضورش در توانیر را قطعی ندانسته و منتظر دستور قطعی وزیر مانده است.

انتقاد‌ها از عملکرد کردی در دو سال گذشته زیاد بود و خیلی از فعالان بخش خصوصی و دولتی صنعت برق، رفتار‌ها و تصمیمات وی را در دوره دوم مدیرعاملی توانیر ضعیف ارزیابی کرده اند. البته به نظر نمی‌رسد کردی به این زودی از حوزه مدیریت ارشد برق ایران خارج شود و حتی برخی از رفتن وی به وزارتخانه و قرار گرفتن در سمتی جدید در حوزه ستادی وزارت نیرو سخن می‌گویند.

جایگزینی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران هنوز قطعی نشده، ولی از جمله گزینه‌هایی که بیشتر از بقیه شانس حضور در سمت مدیرعاملی شرکت مدیریت شبکه برق ایران را دارند؛ پرنده مطلق معاون فنی مهندسی فعلی ساتبا و مدیرعامل سابق برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان و باقری معاونت فعلی این شرکت هستند.

با تغییر آرایش مدیریتی ارشد برق ایران انتظار می‌رود شرایط توانیر دستخوش تغییرات بهتری گردد . در دو سال گذشته مدیریت کردی اتفاق مهمی جز مدیریت خاموشی‌ها از بخش خانگی به بخش صنعت رخ نداد و ضعف کردی در انتصابات مسئله دار موجب شد تا خیلی از شرکت‌های برقی استانی با مشکلات زیادی مواجه شوند.

قبلا از محمد حسین ملاعلیا عضو هیات مدیره و معاون تحقیقات و منابع انسانی شرکت توانیر بعنوان یکی از شانس‌های مدیرعاملی توانیر اسم برده می‌شد که اگر این اتفاق می‌افتاد شرایط سختتری بر صنعت برق می‌رفت و ترس حضور ایشان در این سمت موجب شده تا حضور رجبی مشهدی در این جایگاه با استقبال بیشتری مواجه باشد.

در ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ حمیدرضا چیت چیان وزیر سابق نیرو در حکمی، آرش کردی را به سمت مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توانیر منصوب کرد و بجای همایون حائری مدیرعامل اسبق توانیر و معاونت فعلی امور برق و انرژی وزیر نیرو قرار گرفت. آرش کردی پس از دو سال دوری از سمت‌های مدیریتی در صنعت برق؛ مجددا در تیرماه ۱۳۹۹ توسط محمدحسن متولی زاده مدیرعامل سابق توانیر بعنوان مدیرعامل جدید برق منطقه‌ای تهران معرفی و منصوب شد. وی در آذرماه ۱۴۰۰ برای بار دوم از سوی علی اکبر محرابیان وزیر نیرو بعنوان مدیرعامل توانیر منصوب شد و به جای محمدحسن متولی زاده که بازنشسته شده بود قرار گرفت.

خبر تکمیلی:

از آذرماه امسال که حکم مدیرعاملی کردی تمدید نشد برق نیوز به رفتن کردی پرداخت و در چند هفته اخیر نیز توانیر در بلاتکلیفی بسر می برد. چند ساعت بعد از انتشار این خبر در برق نیوز و حواشی های ناشی از آن، بالاخره وزیر نیرو متقاعد شد در ساعات پایانی و بدون هماهنگی قبلی حکم رجبی مشهدی را ابلاغ نماید که خبر آن بصورت رسمی منتشر شد. در متن این خبر که وزارت نیرو منتشر کرده آمده است:

“علی‌اکبر محرابیان” طی حکمی ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های “آرش کردی” در زمان تصدی مدیر عاملی شرکت توانیر، “مصطفی رجبی مشهدی” را به عنوان «مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران»، عضو اصلی و رئیس هیئت مدیره این شرکت منصوب کرد.

متن این حکم به شرح ذیل است:
با عنایت به مراتب تعهد، شایستگی و سوابق ارزشمند جنابعالی و با استناد به مفاد مواد (۱۴) و (۲۳) اساسنامه شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع برق ایران و صورتجلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده مورخ ۱۴۰۲.۱۰.۱۷ آن شرکت و تصمیم جلسه مورخ ۱۴۰۲.۱۰.۱۸ هیئت مدیره، به موجب این حکم برای مدت دو سال به عنوان عضو اصلی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران منصوب می‌شوید.

انتظار می‌رود با همکاری هیئت مدیره شرکت و با هماهنگی معاونین و مدیران حوزه ستادی و همچنین مدیران ذیربط در استان‌ها در چارچوب وظایف مقرر در اساسنامه شرکت، با رعایت اصول ««عدالت محوری»، «روحیه انقلابی و جهادی»، «مردم داری» و «فساد ستیزی» در انجام وظایف محوله در راستای تحقق شعار «دولت مردمی و ایران قوی» اهتمام ویژه به عمل آورید.
امید است با اتکال به خداوند منان و با استعانت از حضرت، ولی عصر (عج) و سرلوحه قراردادن فرامین مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در امر خدمت‌رسانی به مردم شریف ایران، قرین توفیق حضرت حق تعالی گردید.

همچنین آرش کردی طی حکمی از سوی وزیر نیرو به عنوان مشاور وزیر در امور برق و انرژی منصوب شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=120447

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.