6

ردپای آلودگی هوای تهران را باید خارج از نیروگاه‌‌ها جستجو کرد/ صرفه‌جویی ۱۰ درصدی مصرف گاز مشکل سوخت نیروگاه‌ها را برطرف می‌کند

  • کد خبر : 92550
  • 26 آذر 1401 - 16:21
ردپای آلودگی هوای تهران را باید خارج از نیروگاه‌‌ها جستجو کرد/ صرفه‌جویی ۱۰ درصدی مصرف گاز مشکل سوخت نیروگاه‌ها را برطرف می‌کند
ساناز جعفرزاده در گفت‌وگو با رادیو جوان با اعلام این خبر، افزود: از میان ۱۰۴ نیروگاه حرارتی کشور تنها ۱۴ نیروگاه صرفا در نبود سوخت گاز می‌توانند از مازوت استفاده کنند. ولی اساس طراحی تمامی نیروگاه‌های کشور براساس بهره‌برداری از گاز بوده است و این واحدها زمانی که با گاز در حال تولید برق هستند می‌توانند در شرایط بهینه بهره‌برداری راندمانی و عدم آسیب به تجهیزات قرار بگیرند.

سرپرست دفتر بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی با تاکید بر اینکه در هیچ نیروگاه تهران سوخت مازوت مصرف نمی‌شود، گفت: ردپای آلودگی‌های چند روز اخیر تهران را باید خارج از نیروگاه‌ها جستجو کرد چرا که وضعیت فعلی به هیچ عنوان متاثر از سوخت مایع نیروگاهی نیست.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، ساناز جعفرزاده در گفت‌وگو با رادیو جوان با اعلام این خبر، افزود: از میان ۱۰۴ نیروگاه حرارتی کشور تنها ۱۴ نیروگاه صرفا در نبود سوخت گاز می‌توانند از مازوت استفاده کنند. ولی اساس طراحی تمامی نیروگاه‌های کشور براساس بهره‌برداری از گاز بوده است و این واحدها زمانی که با گاز در حال تولید برق هستند می‌توانند در شرایط بهینه بهره‌برداری راندمانی و عدم آسیب به تجهیزات قرار بگیرند.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی با تاکید بر اینکه هیچگونه تمایلی از جانب نیروگاه‌ها برای مصرف مازوت وجود ندارد، ادامه داد: اما در فصول سرد سال با افزایش شدید مصرف بخش خانگی ناچاریم برای جلوگیری از قطعی برق و تبعات آن به سراغ سوخت جایگزین برویم.

 

 

نیروگاهیان

جعفرزاده با اشاره به اینکه ۱۵ درصد ظرفیت نیروگاهی کشور امکان استفاده از سوخت مازوت را خواهد داشت، اضافه کرد: با توجه به اینکه در نیمه دوم سال فصل تعمیرات نیروگاه‌های کشور از جمله واحدهای مازوت سوز آغاز می‌شود از این رو بسیاری از این واحدها از مدار خارج می‌شوند؛ بنابراین در نیمه دوم سال حدود ۱۰ درصد ظرفیت نیروگاهی کشور در صورت نبود گاز سراغ سوخت مازوت می‌روند.

وی در پایان تاکید کرد:  اگر تنها ۱۰ درصد صرفه‌جویی مصرف گاز در بخش خانگی رخ دهد مطمئنا هیچ نگرانی برای سوخت نیروگاهی در فصل زمستان نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=92550
  • نویسنده : رسول صادقی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.