5
در سال جهش تولید محقق شد؛

رشد بیش از ۸ درصدی تولید انرژی خالص در نیروگاه نکا

  • کد خبر : 46582
  • 15 فروردین 1400 - 11:45
رشد بیش از ۸ درصدی تولید انرژی خالص در نیروگاه نکا
مديرعامل شركت مديريت توليد برق نكا با بیان این مطلب، از توليد حدود 10 ميليارد و 402 ميليون كيلو­وات ساعت انرژي در واحدهای بخاری و بلوك سیکل­ ترکیبی نيروگاه نكا در سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته 9 ميليارد و 985 ميليون و 387 هزار كيلووات ساعت انرژی خالص به شبکه سراسري برق كشور تحويل شد که نسبت به مدت مشابه پیش از آن بیش از 8.6 درصد افزایش را نشان می­‌دهد.

انرژی تولیدی نیروگاه شهید سلیمی نکا در سال جهش تولید با بهبود شاخص‌های عملکردی در مقایسه با سال قبل از آن بیش از ۸٫۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا با بیان این مطلب، از تولید حدود ۱۰ میلیارد و ۴۰۲ میلیون کیلو­وات ساعت انرژی در واحدهای بخاری و بلوک سیکل­ ترکیبی نیروگاه نکا در سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته ۹ میلیارد و ۹۸۵ میلیون و ۳۸۷ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص به شبکه سراسری برق کشور تحویل شد که نسبت به مدت مشابه پیش از آن بیش از ۸٫۶ درصد افزایش را نشان می­‌دهد.
“محسن نعمتی” با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۷۹ درصد انرژی تولید شده در واحدهای بخاری و حدود  ۲۱ درصد در واحدهای بلوک سیکل­ ترکیبی به‌دست آمده است، ابراز داشت: با توجه به نیاز شبکه برق کشور در طول سال گذشته به‌رغم همه محدودیت­‌های موجود و بروز چالش شیوع ویروس کرونا، همه برنامه­‌های پیش‌بینی شده در تقویم تعمیراتی اعم از بازدیدهای دوره‌­ای و تعمیرات نیمه اساسی و اساسی واحدها به موقع اجرا و تحقق انرژی تعهدی سالانه به حدود ۱۰۳ درصد رسید.

 

 

نیروگاهیان

نیروگاه شهید سلیمی نکا با چهار واحد بخاری به ظرفیت هرکدام ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی ۱۳۷٫۶ مگاواتی، یک واحد بخار سیکل ­ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و دو واحد توربین انبساطی ۹٫۴ مگاواتی در مجموع با ظرفیت منصوبه ۲۲۱۴ مگاوات نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=46582
  • نویسنده : سیدمیثم عمادی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.