2

رشد شاخص‌های صنعت آب و فاضلاب خراسان رضوی در دوران پس از انقلاب

  • کد خبر : 70713
  • 21 بهمن 1400 - 22:11
رشد شاخص‌های صنعت آب و فاضلاب خراسان رضوی در دوران پس از انقلاب
"سید ابراهیم علوی" تصریح کرد: تعداد شهرهای برخوردار از آب آشامیدنی از 190 نقطه با جمعیت 380 هزار نفر در سال 57 به 80 شهر با جمعیت یک میلیون و 932 هزار نفر درسال 1400 رسیده است.

مدیرعامل آبفای خراسان رضوی از رشد شاخص‌های صنعت آب و فاضلاب استان در دوران پس از انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “سید ابراهیم علوی” تصریح کرد: تعداد شهرهای برخوردار از آب آشامیدنی از ۱۹۰ نقطه با جمعیت ۳۸۰ هزار نفر در سال ۵۷ به ۸۰ شهر با جمعیت یک میلیون و ۹۳۲ هزار نفر درسال ۱۴۰۰ رسیده است.

وی طول خطوط انتقال آب شهری در اوایل انقلاب را ۲۰۰ کیلومتر و شبکه توزیع را ۸۰۰ کیلومتر اعلام کرد که به ترتیب به شش هزار و ۷۵۸ کیلومتر و یک هزار ۶۹۶ کیلومتر افزایش یافته است.

وی به رشد پنج برابری ظرفیت تامین آب شهرهای استان از ۵۰ میلیون متر مکعب در سال ۵۷ به ۲۵۲ هزار میلیون متر مکعب در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: آب شرب مورد نیاز جمعیت تحت پوشش شهری که در سال ۵۷  از  ۱۰۰ حلقه چاه تامین می‌شد در حال حاضر از ۴۳۴ حلقه برداشت می‌شود.

 

 

نیروگاهیان

به گفته علوی، در ۴۲ سال گذشته هفت واحد تصفیه فاضلاب به ظرفیت ۸۷ هزار متر مکعب در شبانه روز و یک واحد تصفیه آب در خراسان رضوی احداث شده است، در حالی که قبل از انقلاب هیچ یک از شهرهای استان تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار نداشت.

وی یادآور شد: فاضلاب ۶۰۴ هزار نفر جمعیت شهری استان از طریق هزار و ۴۹۶ کیلومتر شبکه، جمع‌آوری و دفع می‌شود.

مدیرعامل آبفای استان خراسان رضوی در ادامه به بیان وضعیت حوزه آب روستاها پرداخت و خاطرنشان کرد: در اوایل پیروزی انقلاب هزار و ۷۷ روستا با ۲۱۳ هزار خانوار از آب شرب بهره‌مند بودند که این رقم درحال حاضر دو هزار و ۲۵۴ روستا با ۴۰۴ هزار خانوار برآورد می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=70713
  • نویسنده : علیرضا صنعت‌نگار
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.