3

رشد صنعت برق ایران مرهون تلاش‌های بخش خصوصی است

  • کد خبر : 8941
  • 10 آبان 1398 - 14:01
رشد صنعت برق ایران مرهون تلاش‌های بخش خصوصی است

معاون برق و انرژی وزیر نیرو در جمع فعالان بخش خصوصی: رشد صنعت برق ایران مرهون تلاش‌های بخش خصوصی است معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی محور چرخ صنعت برق کشور است، گفت: خارجی‌ها اذعان دارند که صنعت برق ایران از لحاظ تکنولوژی رشد چشم‌گیری داشته و […]

معاون برق و انرژی وزیر نیرو در جمع فعالان بخش خصوصی: رشد صنعت برق ایران مرهون تلاش‌های بخش خصوصی است

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی محور چرخ صنعت برق کشور است، گفت: خارجی‌ها اذعان دارند که صنعت برق ایران از لحاظ تکنولوژی رشد چشم‌گیری داشته و ما آن را مرهون تلاش‌های بخش خصوصی می‌دانیم.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، همایون حائری در نشست با فعالان بخش خصوصی صنعت برق افزود: حدود ۷۰ درصد نیروگاه های کشور خارج از وزارت نیرو توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود، در حالی که در بسیاری از کشورها این نسبت وجود ندارد.

وی ادامه داد: در خصوص سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سایر موارد نیروگاهی همچون احداث پست، ترانسفورماتور، خط و … در حال برنامه‌ریزی هستیم تا بتوانیم از طریق روش‌های BOO و BOT این موضوع را نیز حل کنیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به موارد مالی بخش تولید و بررسی افزایش نرخ بازار برق که از سال ۱۳۹۴ تا کنون تغییری نداشته است، گفت: هیئت تنظیم جدیدی با نگرش مستقل تشکیل شده و موضوع چگونگی افزایش نرخ بازار برق در حال بررسی است.

حائری افزود: نحوه افزایش سقف بازار برق توسط این هیئت تنظیم در حال بررسی است و انشاالله به زودی در این زمینه افزایش خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ورودی های مالی به بخش برق محدود است، افزود: با پیگیری های سال گذشته از طریق فروش اوراق توانستیم حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های بخش خصوصی را تا حدودی کاهش دهیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، موضوع به سرانجام رسیدن نهاد مستقل تنظیم گر بخش برق را مورد تاکید وزیر نیرو دانست و گفت: پیش‌نویس لایحه این موضوع پس از پیگیری‌های صورت گرفته تهیه، به کمیسیون اقتصادی دولت ارسال شده و ظرف ماه جاری یا ماه آینده تعیین تکلیف خواهد شد.

حائری خاطرنشان کرد: بسیاری از تصمیم گیری های صنعت برق با نگاه ایجاد تسهیل در بخش خصوصی صورت می گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=8941

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.