5

رشد گونه‌های حیات وحش در حومه نیروگاه فوکوشیما

  • کد خبر : 13760
  • 19 دی 1398 - 13:35

کارشناسان محیط زیست از شکوفا شدن و رشد حیات وحش در مناطق غیرمسکونی اطراف نیروگاه فوکوشیما خبر دادند. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از ایسنا، نزدیک به یک دهه پس از گذشت فاجعه هسته‌ای فوکوشیما محققان در بررسی‌های خود از رشد و شکوفا شدن گونه‌های حیات وحش در مناطق غیر مسکونی به رغم […]

کارشناسان محیط زیست از شکوفا شدن و رشد حیات وحش در مناطق غیرمسکونی اطراف نیروگاه فوکوشیما خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از ایسنا، نزدیک به یک دهه پس از گذشت فاجعه هسته‌ای فوکوشیما محققان در بررسی‌های خود از رشد و شکوفا شدن گونه‌های حیات وحش در مناطق غیر مسکونی به رغم آلودگی‌های رادیواکتیو خبر دادند.

در مارس سال ۲۰۱۱ زلزله‌ای به بزرگی ۹ ریشتر ژاپن را لرزاند. بیش از ۲۰ هزار نفر بر اثر این زلزله و سونامی پس از آن جان خود را از دست داده یا مفقود شدند و در عین حال صدها هزار نفر دیگر خانه‌های خود را از دست دادند. در جریان این حادثه مواد رادیواکتیو در سه راکتور نیروگاه فوکوشیما در هوا منتشر شد و بیش از ۱۰۰ هزار نفر مجبور به تخلیه منطقه شدند.

کارشناسان اکنون در بررسی‌های خود از شکوفا شدن حیات وحش در این منطقه خبر دادند که دیگر محلی برای سکونت بشر نیست. محققان با استفاده از دوربین‌های راه دور به بیش از ۲۶۷ هزار تصویر از ۲۰ گونه در مناطق اطراف نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما دست یافتند.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، به گفته کارشناسان یافته‌های بدست آمده نشان دهنده اولین شواهد از وجود گونه‌های متعدد حیات وحش در منطقه اطراف نیروگاه فوکوشیما به رغم آلودگی رادیواکتیو است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=13760

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.