4
وزیر نیرو در جشن پیروزی انقلاب اسلامی در وزارت نیرو مطرح کرد:

رشد ۲۳ برابری تاسیسات آب و برق کشور پس از انقلاب اسلامی

  • کد خبر : 121747
  • 17 بهمن 1402 - 13:37
رشد ۲۳ برابری تاسیسات آب و برق کشور پس از انقلاب اسلامی
وزیر نیرو امروز، در جشن پیروزی انقلاب اسلامی وزارت نیرو که با حضور مدیران ارشد وزارت نیرو و صنعت آب و برق کشور برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی الگو و الهام بخش تمام آزادگان جهان بوده است و برکات فراوانی برای کشور در حوزه های مختلف اعم از علم، فناوری، اقتصاد، فرهنگ و... داشته است

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از وزارت نیرو، علی‌اکبر محرابیان” از رشد ۲۳ برابری تاسیسات آب و برق نسبت به ابتدای انقلاب اسلامی و سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومانی در صنعت آب و برق در دولت سیزدهم خبر داد.

وزیر نیرو امروز، در جشن پیروزی انقلاب اسلامی وزارت نیرو که با حضور مدیران ارشد وزارت نیرو و صنعت آب و برق کشور برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی الگو و الهام بخش تمام آزادگان جهان بوده است و برکات فراوانی برای کشور در حوزه های مختلف اعم از علم، فناوری، اقتصاد، فرهنگ و… داشته است.اگر وضعیت امروز را با قبل از انقلاب اسلامی مقایسه کنیم، از سال ۵۷ تاکنون در حالی که جمیعت کشور چیزی حدود ۲.۳ برابر شده است، اما متوسط پیشرفت تاسیسات آب و برق نسبت به ابتدای انقلاب اسلامی بیش از ۲۳ برابر و نسبت به میزان رشد جمعیت کشور نیز بیش از ۱۰ برابر رشد داشته است.

وی افزود: ۱۰ هزار مگاوات دیگر نیز مقرر شد تا از طریق صنایع به شبکه اضافه شود که ۹ هزار مگاوات آن حرارتی و هزار مگاوات نیز تجدیدپذیر بود. ایجاد ظرفیت تولید برق در این بخش با وجود نبود زمینه و قانون، دشواری‌های خاص خود را داشت، اما با توجه به تفاهم نامه صورت گرفته میان وزارت صمت و نیرو و نیز تصویب قانونی در این خصوص در ماده ۴ قانون رفع موانع تولید از صنعت برق، شرایط لازم برای تحقق این برنامه نیز ایجاد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=121747

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.