4
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان:

رشد ۳ برابری اعتبارات طرح‌های آبرسانی، رهاورد نگاه ویژه دولت سیزدهم به سیستان و بلوچستان

  • کد خبر : 103719
  • 30 اردیبهشت 1402 - 2:25
رشد ۳ برابری اعتبارات طرح‌های آبرسانی، رهاورد نگاه ویژه دولت سیزدهم به سیستان و بلوچستان
"علیرضا قاسمی" در جریان بازدید وزیر نیرو از سد کهیر شهرستان کنارک، با بیان اینکه در مجموع با اعتبارات تهاتر نفت ۳۶۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان تخصیص یافته است، افزود: امیدواریم با نگاه ویژه وزیر نیرو، روند رو به رشد اعتبارات جهت به ثمر رساندن طرح‌های نیمه‌تمام و اولویت‌دار ادامه یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: رشد سه برابری اعتبارات آبرسانی، حاصل نگاه ویژه دولت و وزارت نیرو برای به سرانجام رساندن طرح‌ها و محرومیت‌زدایی از این استان است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “علیرضا قاسمی” در جریان بازدید وزیر نیرو از سد کهیر شهرستان کنارک، با بیان اینکه در مجموع با اعتبارات تهاتر نفت ۳۶۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان تخصیص یافته است، افزود: امیدواریم با نگاه ویژه وزیر نیرو، روند رو به رشد اعتبارات جهت به ثمر رساندن طرح‌های نیمه‌تمام و اولویت‌دار ادامه یابد.

وی در تشریح طرح‌های شاخص در دست اجرای وزارت نیرو در استان، به طرح بزرگ جهاد آبرسانی اشاره کرد و گفت: در ابتدای شروع این طرح از ۷۱۳۰ روستای هدف در سراسر کشور، هزار و ۷۵۱ روستا به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت.

وی افزود، در ادامه با توسعه این طرح، تعداد ۵۰۰ روستا در قالب مشارکت خیرین و ۵۹۹ روستا از محل اعتبارات ملی برای استان پیش‌بینی شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حال حاضر مجموعا بالغ بر ۲۸۰۰ روستا در قالب طرح جهاد آبرسانی لحاظ شده است، افزود: با تکمیل این طرح، شاخص بهره‌مندی روستاها از آب با رشد ۲۳ برابری به بیش از۹۴ درصد خواهد رسید.

قاسمی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اجرای این طرح گفت: در سال گذشته ۱۰۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع در سطح استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه، این پروزه معادل ۱۱ استان کشور هست، ادامه داد: تاکنون حدود ۲۵۰ روستا شبکه توزیع آن اجرا شده که بخشی از آن امروز افتتاح شد.

وی با قدردانی از اهتمام وزیر نیرو برای رفع دغدغه مردم و مشکلات آب این استان، عنوان کرد: ۲۵ درصد از کل اعتبارات جهاد آبرسانی و ۲۵ درصد از کل روستاهای کشور به سیستان و بلوچستان تعلق گرفت.

 

 

نیروگاهیان

به گفته وی، در گذشته پروژه‌های ملی در قالب ۱۱ شهرستان تعریف شد و در این بین بسیاری از شهرستان‌ها محروم ماندند و گلایه‌هایی بابت نابرابری در توزیع عادلانه روستاها را در سطح استان شاهد بودیم، اما در حال حاضر ۲۶ شهرستان‌ استان در این طرح بزرگ گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه، طی سال‌های گذشته پروژه‌ها در صورت عدم تخصیص اعتبارات غیرفعال باقی می‌ماند و موجبات ناامیدی را فراهم می‌کرد، افزود: در این نهضت کاملا سراسری و با استفاده از ظرفیت قرارگاه پروژه‌ها به تعطیلی کشیده نشد و ما در سطح استان امیدواری را در بین مردم با اجرای طرح جهاد آبرسانی‌ می‌بینیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=103719
  • نویسنده : نازنین کاوه بیرجندی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.