3
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی:

رشد ۱۵ برابری مشترکان برق آذربایجان غربی پس از پیروزی انقلاب اسلامی

  • کد خبر : 43049
  • 25 بهمن 1399 - 13:30
رشد ۱۵ برابری مشترکان برق آذربایجان غربی پس از پیروزی انقلاب اسلامی
"اکبر حسن‌بکلو" گفت: متوسط مصرف هر مشترک در سال ۵۷ تنها ۷۲ کیلووات و کل پیک مصرف ۶۸ مگاوات بود که که منحصراً به مصرف لامپ و تجهیزات محدود الکتریکی بود، اما با وجود شبکه محدود توزیع برق، تلفات انرژی 16.5 درصد بود، در حالی که در سال ۹۹ پیک مصرف استان به یک هزار و ۱۱۲ مگاوات رسیده و با گستردگی شبکه توزیع تلفات برق نیز زیر 11.8 درصد است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: در سال ۵۷ و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۸۶ هزار مشترک برق در آذربایجان غربی وجود داشت که این تعداد در سال ۹۹ با رشد بیش از ۱۵ برابری به بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “اکبر حسن‌بکلو” گفت: متوسط مصرف هر مشترک در سال ۵۷ تنها ۷۲ کیلووات و کل پیک مصرف ۶۸ مگاوات بود که که منحصراً به مصرف لامپ و تجهیزات محدود الکتریکی بود، اما با وجود شبکه محدود توزیع برق، تلفات انرژی ۱۶٫۵ درصد بود، در حالی که در سال ۹۹ پیک مصرف استان به یک هزار و ۱۱۲ مگاوات رسیده و با گستردگی شبکه توزیع تلفات برق نیز زیر ۱۱٫۸ درصد است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی اظهار کرد: ۱۰۰ درصد خانوارهای شهری به جز ساخت و سازهای غیرقانونی برق‌دار هستند و ۹۹٫۸ درصد خانوارهای روستائی برق‌دار هستند.
حسن بکلو عنوان کرد: ۲ هزار و ۸۲۰ روستای آذربایجان غربی برق‌دار هستند؛ به عبارتی تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار به همراه روستاهای زیر ۱۰ خانوار در مسیر شبکه برق‌دار هستند.

 

 

نیروگاهیان

وی خاطرنشان کرد: تنها ۱۰ درصد روستای بدون برق در سطح استان وجود دارد که تعداد خانوار و جمعیت بسیار پایینی دارند که در برنامه‌ریزی‌های آتی نیز به دنبال برق‌رسانی به آنها هستیم، هم اکنون نیز برق‌دار کردن ۶ روستا در دست اقدام است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی تصریح کرد: ۱۵ روستای فاقد برق از ابتدای سال ۹۹ برق‌دار شده‌اند و ۶ روستا در دست اقدام است.
حسن بکلو اعلام کرد: دهه فجر امسال ۱۳۲ پروژه برق‌رسانی با اعتباری بالغ بر ۱۵۶ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است، همچنین مدیریت توزیع برق رودکی در ایام دهه فجر جهت خدمات‌رسانی بهتر به مردم ارومیه افتتاح شد.
وی اشاره کرد: بزرگترین پروژه اجرا شده در سال ۹۹ اصلاح شبکه سیمی به کابل خودنگهدار است که سبب کاهش افت ولتاژ و کاهش تلفات برق می‌شود، باید توجه کرد که عمده پروژه‌های شرکت توزیع نیروی برق استان به‌جز تعداد محدود پروژه‌های کمی، سمت و سوی کیفی سازی خدمات دارد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=43049
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.