7

رشد ۱۷ برابری حجم شبکه توزیع برق استان زنجان

  • کد خبر : 42318
  • 16 بهمن 1399 - 13:15
رشد ۱۷ برابری حجم شبکه توزیع برق استان زنجان
"عليرضا عليزاده" رشد چشمگير زيرساخت‌هاي صنعت برق در کشور و استان پس از پيروزي انقلاب اسلامي و افزايش بسترهاي سرمايه‌گذاري صنايع بزرگ و کوچک را حائز اهميت دانست و عنوان کرد: توسعه و راه اندازي حجم بزرگ شبکه توزيع در سايه همت و تلاش خادمين صنعت برق ميسر شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از رشد ۱۷ برابری حجم شبکه توزیع برق استان نسبت به سال ۵۷ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “علیرضا علیزاده” رشد چشمگیر زیرساخت‌های صنعت برق در کشور و استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی و افزایش بسترهای سرمایه‌گذاری صنایع بزرگ و کوچک را حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: توسعه و راه اندازی حجم بزرگ شبکه توزیع در سایه همت و تلاش خادمین صنعت برق میسر شده است.
وی با اشاره به اقدامات شرکت توزیع برق زنجان در سال ۹۹ تاکید کرد: تعداد مشترکان برق استان زنجان در سال ۵۷ حدود ۴۷ هزار مشترک بود که با گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی این آمار با جهش حدود ۱۰ برابری به بیش از ۴۷۰ هزار مشترک در استان زنجان رسیده است، در سال ۵۶ فقط ۷ روستای استان از نعمت برق برخوردار بود که خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی و نگاه ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی به روستا‌ها شاهد رشد ۱۲۸ برابری و برخورداری ۱۰۰ درصدی روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان از نعمت برق هستیم.
وی خاطرنشان کرد: حجم شبکه‌های توزیع برق استان زنجان با رسیدن به رقم ۱۴۴۵۷٫۶ کیلومتر مدار نسبت به سال ۱۳۵۷ رشد ۱۷ برابری داشته است، که این رشد بدون تلاش‌های جهادی پرسنل خدوم شرکت توزی نیروی برق استان میسر نبود.

 

نیروگاهیان

علیزاده در خصوص فعالیت‌های شاخص شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در سال ۹۹ بیان کرد: این شرکت از آذر ماه ۹۹ در راستای جلوگیری از شیوع کرونا با حذف خدمات حضوری و ارائه ۴۴ خدمت شرکت توزیع به صورت غیر حضوری و راه اندازی سامانه پاسخگویی ۱۵۲۱ به یکی از ۳ شاخصه مهم چشم‌انداز استراتژیک ۱۴۰۴، پنج سال زودتر دست یافته است.
وی ادامه داد: طرح جهادی تبدیل ۵۰۰ کیلومتر سیم مسی به کابل خود نگهدار، جشن خداحافظی با ضعف ولتاژ در کل استان (طرح چاوش)، برق‌دار نمودن ۱۰۰ درصدی روستاهای دارای سکنه استان زنجان، هوشمند سازی کنتورها و قرائت از راه دور و اجرای پروژه‌های توسعه و احداث و روشنایی معابر از دیگر اقدامات این شرکت در جهت آبادانی و روشنایی ایران عزیز بود.
علیزاده، صنعت برق را زیربنای پیشرفت‌های مختلف عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون بیش از ۷۰ درصد از برق استان در دو زمینه زیربنایی صنعت و کشاورزی مصرف می‌شود که نشان دهنده تاثیر گذاری صنعت برق در توسعه صنعتی، رونق اقتصادی و رفاه اجتماعی استان زنجان است و می‌توان گفت برای پیشرفت در هر زمینه‌ای باید نخست زیرساخت‌های انرژی برق را در آن‌جا برپا کرد.
وی با اشاره به بهر‌ه‌برداری از ۱۱۸۸پروژه توزیع برق در فجر امسال گفت: این پروژه‌های در بخش‌های مختلف توزیع برق در نقاط مختلف استان به بهره‌برداری خواهد رسید در حالی که در هفته دولت ۹۹ نیز ما شاهد بهره‌برداری از ۳۷۸ پروژه مختلف توزیع برق استان بودیم و این ۱۱۸۸ پروژه آمار افتتاح پروژ‌ه‌های شرکت توزیع را به بیش از ۱۵۵۰ پروژه در سال ۹۹ خواهد رساند که رکورد کم نظیری در صنعت برق کشور است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=42318
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.