4
عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

رضایت مردم از اجرای طرح سراسری پاداش صرفه جویی برق/ برنامه‌های تشویقی وزارت نیرو به مدیریت مصرف برق در تابستان کمک کرد

  • کد خبر : 109444
  • 17 مرداد 1402 - 12:36
رضایت مردم از اجرای طرح سراسری پاداش صرفه جویی برق/ برنامه‌های تشویقی وزارت نیرو به مدیریت مصرف برق در تابستان کمک کرد
در دولت جدید شاهد تعامل بسیار خوب دو وزارتخانه نیرو و نفت با یکدیگر هستیم که در سایه این تعامل، دو وزارتخانه از ظرفیت‌های یکدیگر حداکثر بهره‌برداری را می‌کنند و در نتیجه در کاهش نگرانی و دغدغه مردم در حوزه تامین انرژی فصل زمستان و تابستان موفق هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه‌های تشویقی وزارت نیرو در حفظ پایداری شبکه سراسری برق در فصل تابستان نقش موثری داشته است، افزود: بسیاری از مردم که به ما مراجعه می‌کنند با اعلام رضایت از برنامه‌های تشویقی وزارت نیرو بیان می‌کنند که به واسطه همین برنامه، ساعات استفاده از لوازم پرمصرف خود را تغییر داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، “موسی احمدی” نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه با اشاره به اینکه وزارت نیرو یکی از وزارتخانه‌های حساس و تاثیر‌گذار کشور است، گفت: در دولت جدید شاهد تعامل بسیار خوب دو وزارتخانه نیرو و نفت با یکدیگر هستیم که در سایه این تعامل، دو وزارتخانه از ظرفیت‌های یکدیگر حداکثر بهره‌برداری را می‌کنند و در نتیجه در کاهش نگرانی و دغدغه مردم در حوزه تامین انرژی فصل زمستان و تابستان موفق هستند.

وی در همین رابطه با اشاره به تعامل بسیار خوب مجتمع پارس جنوبی با وزارت نیرو برای تامین انرژی کافی نیروگاه‌ها در فصل تابستان گفت: به شخصه شاهد همکاری و تعامل بسیار خوب وزارت نیرو در دولت سیزدهم با مجتمع پارس جنوبی هستم که در سایه تعامل کلان وزارت نیرو با وزارت نفت رقم خورده و نقش موثری در حفظ پایداری شبکه سراسری برق کشور داشته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در تابستان سال جاری به واسطه افزایش شدید دما که البته محدود به کشور ایران نیست و در بسیاری از نقاط جهان اتفاق افتاده است، تامین انرژی برق کافی و پایدار برای بخش خانگی و صنعت کار چندان آسانی نبود، اما وزارت نیرو موفق شد با مدیریت صحیح و مجموعه اقدامات هوشمندانه این اتفاق بزرگ را رقم بزند.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: به دنبال مدیریت مطلوب صنعت برق در تابستان سال جاری شاهد بودیم که علی رغم جلوگیری از خاموشی‌های آزار دهنده در بخش خانگی، همچنین به واسطه تامین کافی برق در بخش صنعت، میزان تولید بسیاری از صنایع نسبت به دوره مشابه سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

وی همچنین در رابطه با برنامه‌های تشویقی و پاداش چند برابری وزارت نیرو در بخش برق در فصل گرم سال جاری گفت: بدون شک یکی از مهمترین اقداماتی که در حفظ پایداری شبکه برق در فصل تابستان سال جاری موثر بود، طرح‌های تشویقی وزارت نیرو بوده است و بسیاری از مردمی که به ما مراجعه می‌کنند، ضمن اعلام رضایت از برنامه‌های تشویقی وزارت نیرو برای مدیریت برق تابستان بیان می‌کنند که به واسطه همین برنامه، ساعات استفاده از لوازم پرمصرف خود را تغییر داده‌اند.

 

 

نیروگاهیان

عضو کمیسیون انرژی مجلس در بخش پایانی سخنان خود ضمن تاکید بر لزوم اعمال جریمه مشترکان پرمصرف با هدف مدیریت ناترازی موجود در صنعت برق گفت: اگرچه برنامه‌های تشویقی میزان مصرف بخش خانگی بسیار خوب است، اما هستند شهروندانی که مصرف بسیار زیادی دارند و اساساً این برنامه‌های تشویقی برای آن‌ها اهمیتی ندارد، بنابراین لازم است وزارت نیرو نسبت به اعمال جریمه‌های بازدارنده برای این گروه از مشترکان نیز اقدام کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=109444
  • نویسنده : رضا رحیمی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.