6
مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح:

رعایت الگوی مصرف، لازمه عبور موفق از اوج مصرف برق در تابستان است

  • کد خبر : 106016
  • 31 خرداد 1402 - 12:41
رعایت الگوی مصرف، لازمه عبور موفق از اوج مصرف برق در تابستان است
عبدالمجید دیناروند با اشاره به پایان عملیات تعمیرات واحد‌های این نیروگاه از آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح در اوج مصرف برق در فصل تابستان خبر داد و گفت: این نیروگاه با تمام ظرفیت هزار مگاواتی خود در خدمت مردم است.

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح گفت: رعایت الگوی صحیح مصرف، لازمه عبور موفق اوج مصرف برق در تابستان است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح، عبدالمجید دیناروند با اشاره به پایان عملیات تعمیرات واحد‌های این نیروگاه از آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح در اوج مصرف برق در فصل تابستان خبر داد و گفت: این نیروگاه با تمام ظرفیت هزار مگاواتی خود در خدمت مردم است.

وی با تشریح فرایند تولید برق در این نیروگاه افزود: فصل تابستان فصل تمرکز بر بهره‌برداری از نیروگاه است، بنابراین همکاران با تمام توان در این فصل در نیروگاه حضور داشته و خدمت‌رسانی می‌کنند.

دیناروند با بیان اینکه پس از فصل تابستان نیز نیروگاه آماده فصل تعمیرات می‌شود، افزود: در این فصل هم ضمن اینکه بر مصرف سوخت در نیروگاه دقت داریم به کارهای تعمیراتی می‌پردازیم که این پروسه نیز انتهای اردیبهشت‌ تمام می‌شود تا بار دیگر نیروگاه وارد دوره تولید حداکثری انرژی شود.

وی همچنین از بازدید هیئت ژاپنی سازنده نیروگاه شهید مفتح، از این مرکز خبر داد و بیان کرد: مدیران شرکت میتسوبیشی ژاپن، متخصصان ایرانی را بخاطر تعمیر و نگهداری نیروگاه و انجام برخی پروژه ها و ابداعات تحسین کردند.

دیناروند افزود: ما در این دیدار به هیئت ژاپنی اعلام کردیم از نظر فنی توانایی این را داریم که دیگر نیروگاه‌های ساخته شده توسط آنها را تعمیر کرده و تجربیات خود را به اشتراک بگذاریم.

وی با این توضیح که با افتخار اعلام‌ می کنیم ۷۷ درصد پرسنل این نیروگاه بومی است به همین دلیل بخش زیادی از موفقیت‌های این نیروگاه نیز به آنها تعلق دارد عنوان کرد: در هیچ مدل نیروگاهی برج خشک و تر بصورت ترکیبی احداث نشده است اما این مدل با موفقیت در نیروگاه همدان اجرا شده که یک افتخار محسوب می شود.

دیناروند از کسب رتبه نخست ساخت داخل نیروگاه‌های کشور، رتبه نخست سلامت اداری و رتبه نخست آمادگی تولید توسط این نیروگاه در کشور خبر داد و مطرح کرد: ۱۷ نخبه دانشگاهی استان در نیروگاه شهید مفتح مشغول به کار شده اند.

وی با انتقاد از برخی انتقادات نابه جا‌ درباره نیروگاه شهید مفتح اظهار داشت: این نیروگاه طبق آمار و مدارک سبب کاهش بارندگی منطقه نشده است کما اینکه چاه‌های آب نیروگاه پلمپ شده است و از پساب برای نیروگاه استفاده می‌ شود.

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح با دعوت از مردم برای رعایت الگوی مصرف به ویژه در فصل تابستان ادامه داد: اینکه ما کجا، چگونه و به چه اندازه از برق مصرف کنیم، یک مسئله فرهنگی است که لازم است درباره آن اطلاع رسانی شده و افراد درباره آن مطالعه کنند.

وی با اشاره به مصرف دو و نیم برابری انرژی در ایران نسبت به اروپا ادامه داد: مسئولان وزارتخانه بسیار تلاش می‌کنند که برق خانگی قطع نشود، اما باید دید چند درصد از مردم الگوی مصرف را رعایت کرده و از روش های درست استفاده می‌کنند.

دیناروند بار دیگر با تشریح موفقیت ها و توانایی های این مرکز عنوان کرد: در آخرین تعمیرات اساسی نیروگاه مفتخریم اعلام کنیم، این تعمیرات به صورت ۱۰۰ درصدی توسط متخصصین داخلی و حاضر در نیروگاه صورت گرفت که از همین جا به همکاران خودم برای انجام چنین کار بزرگی تبریک می‌گویم.

وی درباره وضعیت برج خشک این نیروگاه نیز مطرح کرد: از سال ۹۵ که برج خشک یک راه اندازی شده ۸۰ تا ۹۰ درصد نسبت به واحدهای مشابه صرفه جویی رخ داده است، همچنین مسئولان مربوطه به ما وعده داده‌اند که برج خشک واحد ۲ نیروگاه در سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح با اشاره به خدمت مجاهدانه کارکنان این‌نیروگاه ادامه داد: در فصل زمستان برای رعایت فشار گاز خانگی، مجبوریم در نیروگاه مازوت مصرف کنیم که البته این تصمیم نیز برعهده ما نیست.

 

 

نیروگاهیان

دیناروند با بیان اینکه مطلوب ما نیز برای سوخت نیروگاه، استفاده از گاز است مطرح کرد: استفاده از گاز برای نیروگاه راحت بوده وعلاوه بر این نیز گاز سوخت پاک محسوب می‌شود.

مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح در پایان با اشاره به آزمون استخدامی وزارت نیرو نیز گفت: افرادی که تمایل دارند در این واحد مشغول به کار شوند، می‌توانند در آزمون وزارت نیرو شرکت کنند. همچنین برای افراد متخصص و نخبه استان نیز شرایط ویژه در نظر گرفته شده است به گونه‌ای که محدودیتی برای جذب این افراد نداریم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=106016
  • نویسنده : هاشم رازقی
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.