5
درکوتاه ترین زمان ممکن محقق شد:

رفع اشکال در پست ۴۰۰ کیلوولت نیروگاه بخار

  • کد خبر : 109528
  • 18 مرداد 1402 - 18:42
رفع اشکال در پست ۴۰۰ کیلوولت نیروگاه بخار
نیروگاه شهیدرجایی قزوین با چهار واحد بخاری هر یک به ظرفیت 250 مگاوات، 6 واحدگازی هر یک به ظرفیت 123/4 و سه واحد بخارسیکل ترکیبی به ظرفیت 100/6 مگاوات جمعا به ظرفیت 2042 مگاوات، نقش مهمی در حفظ و پایداری شبکه سراسری کشور دارد.

با تلاش و پیگیری متخصصان نیروگاه شهید رجایی، مشکل پست۴۰۰کیلو ولت نیروگاه شهید رجایی که موجب خروج دو واحد بخاری این نیروگاه شده بود بر طرف شده و واحد ها دوباره به شبکه سراسری پیوستند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، ابوالفضل موتابها مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی قزوین در خصوص خارج شدن دو واحد بخاری ۲۵۰مگاواتی این نیروگاه وهمچنین بازگشت دوباره این واحد ها در کوتاه ترین زمان ممکن اظهار داشت:با توجه به شرایط جوی و بر اثر صاعقه و رعد و برق و طوفان شدید در روز یکشنبه ۱۵مرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت بیست و سی و هفت دقیقه به دلیل ایجاد اتصال کوتاه روی ترانس های جریان سکتورهای میانی خط های ورد آورد تهران و خط گیلان باعث عمل نمودن رله های حفاظتی در پست ۴۰۰کیلو ولت نیروگاه شهید رجایی شد، که این موضوع با ایجاد وقفه ای باعث قطعی برق در بعضی نواحی شهر تهران گردید وبا اقدام به موقع وسریع تیم های فنی خطوط مذکور مجددا برقدار شدند.

وی تصریح کرد: پس از عمل نمودن رله های حفاظتی در پست ۴۰۰ کیلو ولت موجب نوسانی شدن پمپ های سوخت مایع در واحد های شماره ۲ و۳بخاری این نیروگاه شد که این اتفاق باعث خروج دو واحد گردید که با این اتفاق ممکن بود واحد های شماره یک و چهار نیروگاه نیز از مدار تولید خارج شوند که با عملکرد صحیح و دقیق کارکنان بهره برداری نیروگاه از این خروج ها جلوگیری شد.

موتابها افزود: بلافاصله پس از این اتفاق با فراخوان تیم های متخصص نیروگاه وبا کمک نفرات حاضر در کمترین زمان ممکن این واحد ها به مدار تولید بازگشتند و شرایط تولید برق به حالت عادی بازگشت.

 

 

نیروگاهیان

موتابها در پایان بیان داشت: با بازگشت دوباره واحد های شماره دو و سه بخاری نیروگاه شهیدرجایی، ۵۰۰ مگاوات برق به شبکه سراسری تزریق شد تا کمترین خللی در تامین انرژی الکتریکی پایدار و مطمئن برای خدمت رسانی به مصرف کنندگان به ویژه شهروندان تهرانی ایجاد نشود.

نیروگاه شهیدرجایی قزوین با چهار واحد بخاری هر یک به ظرفیت ۲۵۰ مگاوات، ۶ واحدگازی هر یک به ظرفیت ۱۲۳/۴ و سه واحد بخارسیکل ترکیبی به ظرفیت ۱۰۰/۶ مگاوات جمعا به ظرفیت ۲۰۴۲ مگاوات، نقش مهمی در حفظ و پایداری شبکه سراسری کشور دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=109528
  • نویسنده : امیرحسین ایرانخواه
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.