3
مدیر رودخانه‌ها و سواحل آب منطقه‌ای اصفهان مطرح کرد:

رفع تصرف ۷۶۱ هکتار از اراضی حریم و بستر زاینده‌رود استان اصفهان

  • کد خبر : 72744
  • 18 اسفند 1400 - 14:42
رفع تصرف ۷۶۱ هکتار از اراضی حریم و بستر زاینده‌رود استان اصفهان
"احمدرضا صادقی" با اشاره به اقدامات ساماندهی حریم و بستر رودخانه زاینده‌رود، اظهار کرد: این پروژه به رغم مشکلات اعتباری که برای آن وجود داشت، پیشرفت خوبی داشته است.

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: از سال ۱۳۹۳ تاکنون به رغم مشکلات اعتباری، ۷۶۱ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه زاینده‌رود و دریاچه سد زاینده رود رفع تصرف شده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “احمدرضا صادقی” با اشاره به اقدامات ساماندهی حریم و بستر رودخانه زاینده‌رود، اظهار کرد: این پروژه به رغم مشکلات اعتباری که برای آن وجود داشت، پیشرفت خوبی داشته است.
صادقی با بیان اینکه شناسایی تصرفات و آزاد‌سازی دیگر بستر رودخانه‌های استان نیز در حال انجام است، گفت: تا کنون ۲۱۵ هکتار از بستر دیگر رودخانه‌های استان اصفهان آزاد‌سازی شده است.
مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه رسالت ما حفاظت از حریم، بستر رودخانه و مسیل‌ها، ساماندهی، پایش رودخانه و جلوگیری از تخلفات است، گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۵ تاکنون سه هزار و ۱۰۰ کیلومتر مطالعات مرحله اول و دوم تعیین و حدود بستر و حریم و ساماندهی رودخانه‌ها و مسیل‌های استان از محل اعتبارات ملی و استانی برون سپاری شده است. وی افزود: یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر از این مطالعات از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون صورت گرفته است.
صادقی با بیان اینکه از مهم‌ترین پروژه‌های ساماندهی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، ساماندهی رودخانه زاینده‌‌رود است، تصریح کرد: اقدامات ساماندهی در این رودخانه به جهت تأمین آب شرب، محیط زیست، صنعت و کشاورزی اهمیت ویژه‌ای دارد.
مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به ساماندهی ۷۶ کیلومتر از رودخانه زاینده‌رود ادامه داد: در این طول جاده ساحلی به طول ۴۳ کیلومتر احداث شد.
صادقی با بیان اینکه مطالعات مرحله دوم ساماندهی از روستای چم طاق، محل ورود رودخانه زاینده رود به استان اصفهان، به تصویب رسیده، اظهار کرد: عملیات ساماندهی رودخانه زاینده رود در بازه غرب اصفهان، از دی ماه ۱۳۹۵ کلید خورد و تاکنون در حال اجرا است.
وی با بیان این که رودخانه‌ها پس از انجام طرح‌‌‌‌های مطالعاتی برای ساماندهی اولویت‌بندی شده‌اند، خاطرنشان کرد: در این زمینه استان اصفهان از نظر کمیت و کیفیت در کشور شاخص بوده است.

 

نیروگاهیان

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: ساماندهی رودخانه‌ها نیازمند اعتبارات سنگین بوده، زیرا هر کیلومتر ساماندهی که شامل دیوار سازی و ایجاد جاده ساحلی به حدود دو میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
صادقی افزود: به رغم مشکلات و گرفتاری‌‌‌‌های اعتباری، اقدامات خوبی از قبیل لایروبی و دیوار سازی در رودخانه‌‌‌‌های استان از جمله در شهرستان‌‌‌‌های کاشان، آران و بیدگل، خوانسار، شهرضا و شهر‌‌‌‌های اطراف اصفهان انجام شده است.
مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با جمع‌بندی طرح‌های ساماندهی، لایروبی و شاخص‌گذاری رودخانه‌ها و سواحل استان گفت: تاکنون ۲۳۰ کیلومتر ساماندهی و لایروبی، ۸۰ کیلومتر احداث جاده ساحلی و ۶۵۳ کیلومتر شاخص‌گذاری در حد بستر رودخانه‌های استان صورت گرفته است.
وی افزود: برای حفاظت از سرشاخه‌ها و دریاچه سد زاینده‌رود از سال ۹۵ تاکنون برای متصرفان حقیقی و حقوقی  یک هزار و ۳۱۶ اخطاریه برای رفع تصرف صادر شده است.
صادقی تخلفات شناسایی شده در این بازه را دو هزار و ۲۹۳ مورد عنوان کرد و یادآور شد: حفاظت از رودخانه زاینده‌رود از سرشاخه تا پایاب به صورت گشت های ۲۴ ساعته در حال انجام است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=72744
  • نویسنده : پرستو ایران‌پور
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.