8

رفع محدودیت ۴ ساعته برق مشترکان کشاورزی با احداث نیروگاه خورشیدی

  • کد خبر : 27890
  • 08 تیر 1399 - 19:48
رفع محدودیت ۴ ساعته برق مشترکان کشاورزی با احداث نیروگاه خورشیدی
اگرچه از سال 1389 بر اساس تفاهم نامه منعقد شده برق كشاورزان به صورت تامين 20 ساعت در شبانه روز تنظيم شده، اما باز هم نارضايتي در بخش توليد كشاورزي به دليل 4 ساعت همكاري و ايجاد محدوديت در ساعات اوج مصرف انرژي برق وجود دارد. معاون بهره برداري و ديسپاچينگ شركت توزيع نيروي برق استان فارس، خاطرنشان كرد: درجهت رفع اين محدوديت و عدم نياز به همكاري بخش مشتركان كشاورزي در ساعات اوج بار، كشاورزان مي توانند با احداث نيروگاههاي خورشيدي به صورت شبانه روزي از انرژي برق سراسري استفاده كنند.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از رفع محدودیت ۴ ساعته قطع برق مشترکان کشاورزی در صورت احداث نیروگاه خورشیدی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری توانیر و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، معاون بهره برداری و دیسپاچینگ این شرکت از رفع محدودیت ۴ ساعته قطع برق مشترکان کشاورزی در صورت احداث نیروگاه خورشیدی خبر داد.
حمیدرضا جلایر، درهمایش پنلهای خورشیدی که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی ،صنایع، معادن و کشاورزی فارس برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: درحال حاضریکی از بزرگترین چالش ها در صنعت برق، تامین برق مطمئن و پایدار در فصول گرم سال برای تمامی مشترکان، ازجمله مشترکان بخش کشاورزی است و از آنجا که نیمی از انرژی مصرفی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در حوزه کشاورزی صرف می شود، ضرورت تامین انرژی در این بخش اهمیت بسیاردارد.

نیروگاهیان

وی ادامه داد : اگرچه از سال ۱۳۸۹ بر اساس تفاهم نامه منعقد شده برق کشاورزان به صورت تامین ۲۰ ساعت در شبانه روز تنظیم شده، اما باز هم نارضایتی در بخش تولید کشاورزی به دلیل ۴ ساعت همکاری و ایجاد محدودیت در ساعات اوج مصرف انرژی برق وجود دارد.
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، خاطرنشان کرد: درجهت رفع این محدودیت و عدم نیاز به همکاری بخش مشترکان کشاورزی در ساعات اوج بار، کشاورزان می توانند با احداث نیروگاههای خورشیدی به صورت شبانه روزی از انرژی برق سراسری استفاده کنند.
وی در تشریح این طرح گفت: مشترکان کشاورزی درصورت احداث نیروگاه خورشیدی در حد ظرفیت انشعاب قراردادی و حداکثر تا سقف ۱۰۰ کیلووات، می توانند به صورت ۲۴ ساعته از انرژی برق سراسری استفاده کنند و وزارت نیرو، نیز برق تولیدی حاصل از نیروگاه های خورشیدی را با عقد قرارداد تضمینی ۲۰ ساله و با نرخ مصوب و اعمال نرخ تعدیل سالانه ناشی از نوسانات ارز،که بیش از ۳۰ برابر نرخ تعرفه های برق تولید کشاورزی درساعات اوج مصرف است، ازآنان خریداری کند.
جلایر،کمک به حفظ محیط زیست را از جمله مزایای احداث نیروگاه های خورشیدی عنوان کرد و یادآورشد: این طرح همچنین درآمدزایی بیشتر از زمین های کشاورزان به ویژه در سال های کم آبی را در پی خواهد داشت.
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق فارس در خاتمه خاطرنشان کرد: مشترکان کشاورزی علاقمند به سرمایه گذاری در زمینه احداث نیروگاه های خورشیدی، می توانند جهت ثبت نام و دریافت اطلاعات تکمیلی به درگاه الکترونیکی شرکت به نشانی www.farsedc.ir مراجعه کنند.
در بخش دیگری از این همایش، مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان فارس نیز به ارایه گزارشی در رابطه با نصب و راه اندازی سامانه های خورشیدی مختص مشترکان درسطح شهرستان های استان فارس در سال گذشته پرداخت.
اسماعیل خاتمی، با بیان اینکه استان فارس از جمله استان هایی است که به دلیل برخورداری از تابش مناسب جزومناطق مستعد برای استفاده از پنل های خورشیدی است، اظهار داشت: متوسط میزان تابش این استان بین ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ کیلو واتساعت بر مترمربع در سال است که این میزان تابش برای نیروگاههای خورشیدی مناسب است.
وی افزود: شهرستان بوانات با ۴۱ سامانه، شهرستان جهرم با برخورداری از ۳۳سامانه و همچنین شهرستان داراب با احداث۳۲سامانه خورشیدی بیشترین تعداد نصب سامانه ها را در میان سایر شهرستان های فارس دارد.
وی یادآورشد: این سامانه ها بی سرو صدا بوده و هزینه تعمیر و نگهداری آنان نیز حداقل است که همگی این موارد سبب شده اند تا نصب این سامانه ها با استقبال خوبی از سوی مشترکان روبرو شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=27890

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.