4

رفع محدودیت ۴۰ مگاواتی تولید برق در واحد شماره ۴ نیروگاه رامین اهواز

  • کد خبر : 35548
  • 18 آبان 1399 - 12:39
رفع محدودیت ۴۰ مگاواتی تولید برق در واحد شماره ۴ نیروگاه رامین اهواز
اجرای این اقدامات ضمن رفع چالش‌های فنی باعث ارتقای سطح آمادگی این واحد نیروگاهی شد.

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: رفع محدودیت ۴۰ مگاواتی تولید انرژی برق در واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۴ نیروگاه با تکیه بر دانش متخصصان بومی انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خلیل محمدی مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: رفع مشکلات فنی و محدودیت‌های تولید انرژی برق یکی از مهمترین برنامه‌های عملیاتی ما در فصل پاییز و زمستان است تا با آمادگی بیشتری برق مورد نیاز مردم را به ویژه در فصل تابستان تولید کنیم.

او افزود: با کاهش دمای هوا و همچنین کاهش مصرف انرژی برق، در اواخر مهرماه امسال اقدام به خروج واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۴ نیروگاه به منظور رفع مشکلات فنی و محدودیت‌های تولیدی کردیم.

محمدی مسدود کردن لوله‌های کندانسور و کاهش تبادل انتقال حرارت و به تبع آن کاهش سطح خلا این سیستم را یکی از عوامل ایجاد محدودیت در این واحد تولیدی عنوان کرد و بیان داشت: همچنین وجود اشکال در حرکت محوری توربوفیدپمپ و خروج ۲ دستگاه فن از برج‌های خنک کن که سبب افزایش دمای آب گردشی و کاهش خلاء کندانسور شده بود، مشکلاتی در این واحد نیروگاهی ایجاد کرد.

نیروگاهیان

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز در ادامه با تشریح اقدامات فنی و تعمیراتی به منظور رفع این مشکلات در بازه زمانی ۱۵ روز، اظهار کرد: اسیدشویی کندانسور، رفع اشکال از توربوفیدپمپ، رفع مشکلات فنی فن‌های برج‌های خنک کن و همچنین انجام تعمیرات پیشگیرانه در تجهیزات فوق بحرانی، بحرانی و حساس از اقدامات شاخص برنامه تعمیرات میان دوره‌ای و رفع محدودیت این واحد به شمار می‌روند.

او با اشاره به رفع محدودیت حدود ۴۰ مگاواتی این واحد تولیدی پس از اجرای این عملیات، ادامه داد: اجرای این اقدامات ضمن رفع چالش‌های فنی باعث ارتقای سطح آمادگی این واحد نیروگاهی شد و امیدواریم با اجرای دقیق فرآیند‌های نگهداری، تعمیرات و همچنین پایش و نظارت‌های فنی شاهد تداوم بهره برداری مطلوب از این واحد باشیم.

نیروگاه رامین اهواز بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز استان خوزستان و همچنین پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=35548
  • ارسال توسط :
  • منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.