3

روحانی:‌ نسبت به دولت دروغ شاخدار می گویند

  • کد خبر : 54424
  • 24 تیر 1400 - 13:16
روحانی:‌ نسبت به دولت دروغ شاخدار می گویند
روحانی در جلسه هیات دولت با اشاره به مشکلات خشکسالی در برخی کشور‌ها تصریح کرد: ما با خشکسالی بزرگی در ۵۰ سال اخیر مواجه شدیم که در پی آن بارندگی کشور نسبت به سال گذشته ۵۲ درصد کاهش یافته است.

رییس جمهور گفت: برخی می‌گویند در دولت یازده و دوازدهم هیچ کاری نشد، من از این دروغ شاخ دار دچار حیرت ام؛ در دولت یازدهم و دوازدهم ۲۰ هزار مگاوات بر ظرفیت برق کشور اضافه شد و به طور متوسط سالانه نسبت به دولت‌های قبلی دو هزار و ۵۰۰ مگاوات ظرفیت برق کشور افزایش یافت که در دولت‌های قبلی ۱/۷ بود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ روحانی در جلسه هیات دولت با اشاره به مشکلات خشکسالی در برخی کشور‌ها تصریح کرد: ما با خشکسالی بزرگی در ۵۰ سال اخیر مواجه شدیم که در پی آن بارندگی کشور نسبت به سال گذشته ۵۲ درصد کاهش یافته است.

رئیس جمهور افزود: در نتیجه این خشکسالی و همچنین گرمای شدید امسال با کاهش آب سد‌ها و همچنین ایجاد مشکل در نیروگاه‌های آبی مواجه شدیم، از طرفی نیز مصرف برق در بخش صنعت به دلیل افتتاح‌ها و رشد این بخش ۱۰ درصد افزایش یافته است که ما باید دست صنعتگران را ببوسیم، اما در عین حال همه این‌ها در کنار هم مشکل ایجاد کرد.

روحانی گفت: برخی می‌گویند در دولت یازده و دوازدهم هیچ کاری نشد، من از این دروغ شاخ دار دچار حیرت ام؛ در دولت یازدهم و دوازدهم ۲۰ هزار مگاوات بر ظرفیت برق کشور اضافه شد و به طور متوسط سالانه نسبت به دولت‌های قبلی دو هزار و ۵۰۰ مگاوات ظرفیت برق کشور افزایش یافت که در دولت‌های قبلی ۱/۷ بود.

 

 

نیروگاهیان

رئیس جمهور افزود: در شروع کار یک سری نیروگاه‌های نیمه کاره را از دولت قبلی تحویل گرفته و تکمیل کردیم اکنون نیز نیروگاه‌های نیمه کاره‌ای داریم که تحویل دولت بعدی می‌دهیم، اما میزان آن نسبت به دولت قبلی بیش از سه برابر افزایش یافته است که طی ماه‌ها و سال آینده تکمیل و افتتاح خواهد شد.

روحانی گفت: ۱۶ هزار و ۳۰۹ مگاوات ظرفیت برق نیروگاه‌های در دست تکمیل است و همچنین ۱۷ هزار و ۹۲۵ هزار مگاوات برق نیز ظرفیت برق نیروگاه‌هایی است که همه مجوز‌های آن برای احداث اخذ شده و با سرمایه گذاری شروع به کار خواهند کرد.
رئیس جمهور افزود: ظرفیت تنها یک نیروگاه در دست احداث کشور در سیریک هزار و ۴۰۰ مگاوات است که تامین مالی آن انجام و احداث آن آغاز شده است، واقعیت‌ها را بگوییم.
روحانی با اشاره به مشکلات مردم در پی قطعی‌های مکرر برق گفت: امیدواریم برق بخش خانگی قطع نشود، اما اگر ناچار بودیم باید با اعلام قبلی انجام گیرد که البته اکنون به همین شکل بوده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=54424
  • ارسال توسط :
  • منبع : خبرگزاری صدا و سیما

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.