4

روسیه نیروگاه‌های برق‌آبی ازبکستان را بازسازی می کند

  • کد خبر : 32549
  • 29 شهریور 1399 - 16:45
روسیه نیروگاه‌های برق‌آبی ازبکستان را بازسازی می کند
«علیشیر سلطان اف» وزیر انرژی ازبکستان در این دیدار گفت: بانک اقتصادی خارجی روسیه همکار مهم شرکت‌های ازبکستان در اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در زمینه انرژی برق به شمار می‌آید.

بانک اقتصادی خارجی روسیه پروژه بازسازی نیروگاه‌های برق آبی ازبکستان را تأمین مالی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری فارس در تاشکند، بانک اقتصادی خارجی روسیه پروژه بازسازی نیروگاه‌های برق آبی ازبکستان را تامین مالی می‌کند.

مقامات بانک اقتصادی خارجی روسیه و وزارت انرژی ازبکستان در چارچوب دیداری در شهر تاشکند گسترش بیش از پیش همکاری‌های متقابل، طرح‌های اولویت‌دار در زمینه‌ انرژی را بررسی و تصمیم گرفته شد در بازسازی نیروگاه‌های موجود به ارزش ۷۸ میلیون و ۴۰۰ هزار یورو تامین مالی کنند.

بنابه گفته مقامات وزارت انرژی ازبکستان، برنامه‌ریزی شده نیروگاه های برق آبی «چرچیق»، «قادری»، «اورتا چرچیق» و «تاشکند» بازسازی و مدرن شوند.

علاوه بر این، نمایندگان وزارت انرژی ازبکستان و بانک اقتصادی خارجی روسیه جذب وام‌های بانک اقتصادی خارجی روسیه برای اجرایی برنامه افزایش استخراج هیدروکربورها را نیز بررسی کردند.

«علیشیر سلطان اف» وزیر انرژی ازبکستان در این دیدار گفت: بانک اقتصادی خارجی روسیه همکار مهم شرکت‌های ازبکستان در اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در زمینه انرژی برق به شمار می‌آید.

نیروگاهیان

وی افزود: در زمینه انرژی برق آبی با همکاری بانک اقتصادی خارجی روسیه، ۵ طرح به ارزش کلی ۲۹۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو در دست اجرا است که ۱۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو از ارزش کلی این طرح‌ها را وام‌های بانک اقتصادی خارجی روسیه تامین می‌کند. بازسازی نیروگاه برق آبی «توپالانگ»، ساخت نیروگاه برق آبی «قویی چاتقال»، نیروگاه برق آبی مدرن «فرهاد» از جمله این طرح است.

علاوه بر این، با کمک مالی بانک اقتصادی خارجی روسیه به ارزش ۱۲۹ میلیون دلار شرکت «سیلاوی ماشینی» روسیه بلوک‌های انرژی نیروگاه برق حرارتی «سردریا» را بازسازی می‌کند. ارزش کلی این طرح معادل ۱۷۷ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار است.

روسیه یکی از بزرگترین همکاران اقتصادی و بازرگانی ازبکستان به شمار می‌رود.

در حال حاضر در ازبکستان بیش از ۹۶۱ واحد شرکت با حضور سرمایه‌گذاران روسیه فعالیت می‌کنند. در ازبکستان نمایندگی ۶۴ شرکت روسیه به ثبت رسیده است.

در روسیه نیز بیش از ۵۶۰ شرکت مشترک با سرمایه‌گذاری‌ ازبکان در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

مبادلات بازرگانی این دو کشور در سال ۲۰۱۹ میلادی در سطح ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار قرار گرفته است که نسبت به سال قبل ۱۷ درصد بیشتر شده است.

روسیه استقلال این کشور را در تاریخ ۲۰ مارس سال ۱۹۹۲ میلادی به رسمیت شناخته و در همین روز بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=32549

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.