5

رونمایی از مسیر گردشگری آب در یزد

  • کد خبر : 81089
  • 18 تیر 1401 - 16:30
رونمایی از مسیر گردشگری آب در یزد
"محمدمهدی جوادیان زاده" مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد در این مراسم با تشکر از همکاری میراث فرهنگی و یونسکو اظهار داشت: این مسیر گردشگری علاوه بر ‌داشتن مناظری زیبا یک مسیر علم و تجربه هم می‌تواند باشد تا گردشگر با تاریخ آب در گذر زمان پی ببرد.

مسیر گردشگری آب یزد با عنوان هفت روایت آب و زندگی، در مراسمی با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای، مدیرکل میراث فرهنگی و جمعی از اندیشمندان و علاقه‌مندان حوزه آب رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمدمهدی جوادیان زاده” مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد در این مراسم با تشکر از همکاری میراث فرهنگی و یونسکو اظهار داشت: این مسیر گردشگری علاوه بر ‌داشتن مناظری زیبا یک مسیر علم و تجربه هم می‌تواند باشد تا گردشگر با تاریخ آب در گذر زمان پی ببرد.

وی از ایجاد مسیرهای گردشگری در شهرستان های استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری پژوهشگران و اندیشمندان حوزه آب بتوانیم این مهم را محقق نماییم.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد هم با تشکر از مرکز بین المللی قنات و شرکت آب منطقه‌ای در اجرای این طرح ابتکاری و ارزشمند گفت: مسیر گردشگری آب مسیر جدیدی برای گردشگران است که می‌تواند با همدلی و همکاری همه دستگاه‌ها رونق بهتر و بیشتری بگیرد.

 

 

نیروگاهیان

“احمد آخوندی” از تعریف ۲۰ مسیر گردشگری متناسب با ظرفیت‌های استان خبر داد و اظهار امیدواری کرد با آموزش روایتگری به افراد علاقه‌مند بتوانیم علاوه بر مسیر فیزیکی، گردشگر را به صورت روایت در جریان اتفاقات و آداب و رسومی که در گذشته در این مسیر جریان داشته قرار دهیم.

مسیر گردشگری آب یک ابتکار بزرگ با هدف شناخت تاریخ و فرهنگ مردم یزد و تمدن کاریزی آن است.

این مسیر، هفت منزل آب و زندگی را به نمایش می گذارد و گردشگر می‌تواند در مسیر گردش آب به راحتی حرکت و از نزدیک با این منازل و کاربرد آن آشنا شود.

مسیر گردشگری آب از میدان تاریخی امیرچقماق و آب انبار آن آغاز شده به موزه تاریخی آب و سرداب آن می‌رسد. پس از آن دروازه مهریز قرار دارد که غریبخانه‌ای جهت پناه دادن در راه ماندگان و مسافران دور و نزدیک است.

در ادامه مسیر، حمام سنتی شاه کمالیه و مسجد جامع یزد و پایاب آن قرار دارد.

پایاب رختشویخانه مقصد بعدی در مسیر گردشگری آب است و در نهایت آسیاب آبی وزیر که وظیفه تامین آرد را بر عهده داشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=81089
  • نویسنده : تقوی کولیوند
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.