6
با هدف تامین برق پایدار در فصل زمستان تحقق یافت؛

رکورد بی‌سابقه ذخیره‌سازی سوخت در نیروگاه شهید رجایی قزوین

  • کد خبر : 35095
  • 14 آبان 1399 - 11:01
رکورد بی‌سابقه ذخیره‌سازی سوخت در نیروگاه شهید رجایی قزوین
با تکمیل ظرفیت مخازن تا ارتفاع 15.5 متر، به ذخیره گازوئیل هر مخزن، نزدیک به یک میلیون لیتر افزوده می‌شود که با در نظر گرفتن 7 تانکر ذخیره سوخت، حدود 7 میلیون لیتر به ذخایر سوخت گازوئیل اضافه شده است.

با انباشت ۱۹۷ میلیون لیتر سوخت گازوئیل در مخازن نیروگاه شهید رجایی، این نیروگاه به رکورد تازه‌ای در ذخیره سازی سوخت زمستان دست یافت.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “یونسعلی دشتدار” معاون تولید بخار نیروگاه شهید رجایی قزوین در تشریح رکورد ذخیره سازی سوخت گازوئیل نیروگاه گفت: با پایان یافتن فصل گرم سال و ضرورت تامین سوخت گاز برای مصارف خانگی در ماه‌های سرد، سهمیه سوخت گاز نیروگاه کاهش می‌یابد؛ از این رو سوخت دوم واحدهای گازی نیروگاه سیکل ترکیبی که از نوع سوخت گازوئیل است، برای تداوم تولید برق پایدار در فصل زمستان، جایگزین می‌شود.
دشتدار ادامه داد: نیروگاه شهید رجایی برای انباشت سوخت گازوئیل، دارای ۷ مخزن ذخیره با ظرفیت مجموع ۲۰۰ میلیون لیتر گازوییل است، اما در سال‌های گذشته به دلیل محدودیت‌های فنی، بیش از ۱۹۰ میلیون لیتر گازوئیل در این مخازن، ذخیره نشده بود.
معاون تولید بخار نیروگاه شهید رجایی افزود: برای استفاده از حداکثر ظرفیت مخازن ذخیره سوخت، واحد سوخت رسانی شرکت اقدام به بررسی راهکارهایی برای تکمیل ظرفیت مخازن کرد که این موضوع با سرپرستی «سلمان احمدی» کارشناس بهره برداری تاسیسات سوخت مایع و بویلرهای کمکی نیروگاه بخار، عملیاتی شد.

نیروگاهیان

وی افزود: بررسی اطلاعات مربوط به سطح ذخیره مخازن در سال‌های گذشته نشان می‌دهد، میزان بارگیری مخازن از ارتفاع ۱۵ متر فراتر نرفته بود که این محدودیت موجب کاهش ذخیره گازوئیل می‌شد، اما نتایج بررسی‌ها و اندازه گیری‌ها بر اساس مشخصات فنی این سازه‌ها و با در نظر گرفتن استاندارد بهره‌برداری، امکان بارگیری بدون ریسک تا ارتفاع ۱۵٫۵ متر را فراهم کرد.
معاون تولید نیروگاه بخار در پایان با اشاره به اهمیت این اقدام در تامین برق پایدار در فصل زمستان گفت: با تکمیل ظرفیت مخازن تا ارتفاع ۱۵٫۵ متر، به ذخیره گازوئیل هر مخزن، نزدیک به یک میلیون لیتر افزوده می‌شود که با در نظر گرفتن ۷ تانکر ذخیره سوخت، حدود ۷ میلیون لیتر به ذخایر سوخت گازوئیل اضافه شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=35095
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.