7
در اولین روز تابستان ۱۴۰۲ محقق شد؛

رکورد تولید برق در شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان شکسته شد

  • کد خبر : 106181
  • 03 تیر 1402 - 10:27
رکورد تولید برق در شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان شکسته شد
"داریوش محمودی" عنوان کرد: با اتمام تعمیرات اساسی واحد ۴ بخار نیروگاه و با به‌کارگیری این واحد ظرفیت تولید برق در ساعت به یک‌هزار و سی‌مگاوات و در یک شبانه‌روز به ۲۴ هزار و ۷۰۰ مگاوات افزایش پیدا کرد، که رکورد کم‌سابقه‌ای در تولید برق به‌شمار می‌آید.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان از ثبت رکورد جدید تولید انرژی، با تولید یک هزار و ۳۰ مگاوات‌ساعت در این نیروگاه طی اولین روز تابستان امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، “داریوش محمودی” عنوان کرد: با اتمام تعمیرات اساسی واحد ۴ بخار نیروگاه و با به‌کارگیری این واحد ظرفیت تولید برق در ساعت به یک‌هزار و سی‌مگاوات و در یک شبانه‌روز به ۲۴ هزار و ۷۰۰ مگاوات افزایش پیدا کرد، که رکورد کم‌سابقه‌ای در تولید برق به‌شمار می‌آید.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان افزود: حدود ۹۰ درصد قطعات به کار رفته جهت تعمیرات واحد ۴ از ساخت داخل و شرکت‌های دانش‌بنیان تامین شده است.

محمودی با اشاره به تخصص و تجربه متخصصان نیروگاه بندرعباس و صنعت برق کشور در تعمیرات واحد‌های نیروگاهی تصریح کرد: ایام گرم سال به‌دلیل مصرف بالای انرژی برق، شرایط حساسی را برای نیروگاه‌های کشور به‌ویژه نیروگاه‌های حرارتی ایجاد می‌کند، که تولید انرژی جز با مراقبت‌های اصولی، بهره‌برداری صحیح و تعمیرات به‌موقع میسر نمی‌شود، که در این‌نیروگاه با انجام تعمیرات اساسی واحد ۴ بخار به‌وقوع پیوست، که شاهد رشد چشم‌گیر تولید در این واحد هستیم.

 

 

نیروگاهیان

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس تولید یک هزار و ۳۰ مگاوات‌ساعت را یک رکورد کم‌سابقه برشمرد و افزود: این رکورد، با تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی متخصصان این‌نیروگاه با اتکا به خودباوری بدست آمده و با به مدار آمدن واحد چهار بخار و افزایش توان عملی این نیروگاه، ظرفیت تولید نیز در یک شبانه‌روز به ۲۴ هزار و ۷۰۰ مگاوات‌ساعت ارتقا پیدا کرد.

محمودی در پایان با اعلام این‌که با در مدار قرار گرفتن واحد بخار شماره ۴  تمامی واحد‌های تولیدی این نیروگاه، جهت گذر از پیک تابستان ۱۴۰۲ در مدار هستند، اضافه کرد: تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی پرسنل صنعت برق، به‌ویژه انجام تعمیرات در تمامی ساعات تعطیلات، برای راه‌اندازی واحد‌های نیروگاه و تولید برق در ساعت اوج مصرف ستودنی بوده و جای تقدیر و تشکر دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=106181
  • نویسنده : غلامعباس حقانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.