4

رکورد تولید برق نیروگاه زرند در دولت سیزدهم شکسته شد

  • کد خبر : 111130
  • 08 شهریور 1402 - 21:15
رکورد تولید برق نیروگاه زرند در دولت سیزدهم شکسته شد
ایمان پشتوان با اعلام این خبر، افزود: در سال گذشته نیروگاه حرارتی زرند با تولید بیش از ۳۶۹ میلیون کیلو وات ساعت انرژی توانست علیرغم عمر کارکرد بالای تجهیزات و با شرایط سخت کاری، رکورد جدیدی را طی نیم قرن فعالیت این نیروگاه ثبت کند. 

مدیرعامل نیروگاه زرند گفت: افزایش ۴۲ درصدی میزان تولید برق، کاهش ۲۷ درصدی نرخ خروج اضطراری و ساخت ۴۰ تجهیز و قطعه نیروگاهی از مهمترین دستاوردهای نیروگاه زرند در طول دولت سیزدهم بوده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، ایمان پشتوان با اعلام این خبر، افزود: در سال گذشته نیروگاه حرارتی زرند با تولید بیش از ۳۶۹ میلیون کیلو وات ساعت انرژی توانست علیرغم عمر کارکرد بالای تجهیزات و با شرایط سخت کاری، رکورد جدیدی را طی نیم قرن فعالیت این نیروگاه ثبت کند.

پشتوان با اشاره به نقش مهم برنامه ریزی و انجام تعمیرات پیش بینانه و پیشگیرانه، پایش وضعیت، تامین به موقع قطعات مورد نیاز، انجام طرح ها و پروژه های بهینه سازی افزود: با همت و تلاش مجموعه نیروگاه، از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون بالغ بر ۷۶۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه حرارتی زرند تولید شده که این میزان نسبت به مدت مشابه (دوسال گذشته) حدود ۴۲ درصد رشد داشته است.

مدیر عامل نیروگاه زرند با تاکید بر حمایت از شرکت های دانش بنیان و توان ساخت داخل تجهیزات نیروگاهی گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از۴۰ تجهیز و قطعه نیروگاهی در نیروگاه زرند ساخته شده که تامین دیافراگم های مراحل ۱۰ و ۱۱ توربین بخار واحد دوم نیروگاه از مهمترین آنها بوده است.

 

 

نیروگاهیان

پشتوان ضمن اشاره به اقدامات نیروگاه در زمینه افزایش بهره وری و کاهش ضریب خروج های اضطراری، همچنین تداوم عملکرد صد درصدی واحدها گفت: در نیروگاه زرند شاهد کاهش ۲۷ درصدی میانگین نرخ خروج های اضطراری از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون بوده ایم.

وی با اشاره به تنش آبی موجود در منطقه گفت: این نیروگاه با وجود برج خنک کننده تر موفق شده تا  طی دو سال اخیر ۲۴ میلیون لیتر در مصرف آب صرفه جویی کندکه اقدام بسیار مهمی محسوب می شود.

گفتنی است، نیروگاه حرارتی زرند با برخورداری از ۲ واحد به ظرفیت ۶۰ مگاوات در شمال غربی استان کرمان و در مجاورت شهرستان زرند واقع شده است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=111130
  • نویسنده : مرجان عبداللهی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.