2

رکورد پیک مصرف برق در استان مرکزی زده شد

  • کد خبر : 5967
  • 15 تیر 1398 - 14:40
رکورد پیک مصرف برق در استان مرکزی زده شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: بیشترین رکورد پیک در شهرهای اراک، ساوه، زرندیه، دلیجان، محلات و خمین در استان در تیر ماه به ثبت رسید. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمد اله داد” با اشاره به رشد ۱۰ درصدی پیک‌بار مصرف برق استان مرکزی در روزهای اخیر گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد […]

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: بیشترین رکورد پیک در شهرهای اراک، ساوه، زرندیه، دلیجان، محلات و خمین در استان در تیر ماه به ثبت رسید.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمد اله داد” با اشاره به رشد ۱۰ درصدی پیک‌بار مصرف برق استان مرکزی در روزهای اخیر گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد اگر مشترکان برق، اقدام به صرفه‌جویی نکنند، در تیر ماه امسال به رکورد ۱۰۰۰ مگاواتی مصرف برق خواهیم رسید.
وی با اشاره به افزایش میزان گرمای زودتر از موعد افزود: این امر باعث شد پیک بار مصرف برق در تیر ماه رکورد بزند و موجب رشد ۱۰ درصدی پیک بار مصرف برق شود.
اله داد تاکید کرد: با کاهش مصرف وسایل سرمایشی، استفاده نکردن از وسایل پر مصرف انرژی تأمین برق از دیزل ژنراتور در صنایع، واحدهای مسکونی بزرگ و صنایع وابسته به کشاورزی و خاموش کردن موتور چاه‌های در بخش کشاورزی بین ساعات ۱۱ تا ۱۵ می‌توانیم در مدیریت مصرف انرژی گام‌های بلندی را برداریم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: برای اولین بار، نقطه اوج مصرف کشور در تیر ماه به بالای ۵۵ هزار و ۷۵۸ مگاوات رسیده و این در حالی است که بیشترین رکورد مصرف برق در استان مرکزی در تیرماه ۸۷۷ مگاوات ثبت شده است.

اجرای طرح های تشویقی برای کاهش مصرف برق در دوره پیک

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از اجرای طرح‌های تشویقی برای کاهش مصرف برق و گذر از دوران اوج مصرف خبر داد.
اله داد با اشاره به اجرای طرح‌های تشویقی برای کاهش بار مصرف برق، بیان داشت: این طرح‌ها با عنوان طرح‌های ذخیره عملیاتی شامل تغییر ساعت کار صنایع و طرح‌های دیگری از این دست است که از مهم‌ترین برنامه‌های ما برای کاهش مصرف برق در صنایع به‌شمار می‌رود.
وی با تاکید بر اینکه سالانه حدود ۳۰ درصد از مصرف برق در زمان پیک تابستان ناشی از مصرف وسایل سرمایشی است، افزود: امسال نیز پیش‌بینی می‌کنیم همین میزان مصرف را بخاطر استفاده از وسایل سرمایشی داشته باشیم.
وی به اهمیت مدیریت مصرف برای گذر از تابستان اشاره کرد و گفت: با رعایت توصیه‌های ساده می‌توانیم به اقتصاد خانواده و اقتصاد ملی کمک کنیم.
اله داد از مشترکان خانگی خواست با رعایت نکات ساده و مدیریت استفاده از وسایل پرمصرف برقی مانند ماشین لباسشویی و ظرفشویی، در مصرف برق صرفه‌جویی کرده و استفاده از وسایل پرمصرف را به ساعات غیر پیک، اوایل روز یا ساعات انتهایی شب موکول کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با تاکید بر اینکه ظرفیت تولید و انتقال برق محدود است، خاطرنشان کرد: اگر در ساعت اوج مصرف، همه مشترکان با استفاده از شیوه‌های مناسب مصرف برق را مدیریت کنند، دیگر نه‌تنها نیازی به ظرفیت‌های جدید نیست بلکه در زمینه تامین برق نیز مشکلی وجود نخواهد داشت.
منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=5967

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.