4
مدیر قراردادها، پیگیری مطالبات و نظارت بر مصرف صندوق توسعه ملی خبر داد

«ریال مانایی» روشی نوین برای تأمین مالی فعالان عرصه انرژی‌های تجدید‌پذیر

  • کد خبر : 85680
  • 22 شهریور 1401 - 15:47
«ریال مانایی» روشی نوین برای تأمین مالی فعالان عرصه انرژی‌های تجدید‌پذیر
رضا محمدی در نخستین نشست تخصصی روش‌های تأمین مالی انرژی‌های تجدیدپذیر در محل دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی افزود: در روش ریال مانایی تسهیلات پرداختی کاملاً ریالی است، اما محاسبات آن ارزی صورت می‌گیرد.

مدیر قراردادها، پیگیری مطالبات و نظارت بر مصرف صندوق توسعه ملی گفت: ریال مانایی روشی جدیدی است  که صندوق توسعه ملی رونمایی کرده و می‌تواند مورد استفاده فعالان بخش انرژی‌های تجدیدپذیر قرارگیرد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا محمدی در نخستین نشست تخصصی روش‌های تأمین مالی انرژی‌های تجدیدپذیر در محل دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی افزود: در روش ریال مانایی تسهیلات پرداختی کاملاً ریالی است، اما محاسبات آن ارزی صورت می‌گیرد.

وی افزود: این روش راهکار مناسبی است تا فعالان انرژی‌های تجدیدپذیر بتوانند نیازمانی خود را تأمین کرده و در بازپرداخت با مشکل روبرو نشوند.

مدیر قراردادها، پیگیری مطالبات و نظارت بر مصرف صندوق توسعه ملی خاطرنشان کرد: روش‌های قبلی تأمین مالی صندوق مشکلاتی برای دارندگان نیروگاه‌ها به همراه داشت بنابراین ریال مانایی رونمایی شد.

 

 

نیروگاهیان

محمدی گفت: صندوق توسعه ملی از بدو تأسیس تاکنون برای ۴۲ طرح نیروگاهی ۴.۶ میلیارد دلار تأمین مالی کرده است.

وی ادامه داد: تاکنون از این مبلغ ۳.۵ میلیارد دلار پرداخت شده است.

مدیر قراردادها، پیگیری مطالبات و نظارت بر مصرف صندوق توسعه ملی افزود: از محل تأمین مالی انجام شده ۷ هزار و ۲۰۰مگاوات به سرانجام رسیده است.

محمدی گفت: ۳۰ طرح هم با بیش از ۳هزار مگاوات توان به بهره‌برداری رسیده است که تنها ۴ طرح آن در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر بوده است.

مدیر قراردادها، پیگیری مطالبات و نظارت بر مصرف صندوق توسعه ملی دادن تسهیلات ارزی به نیروگاه‌ها را طرحی شکست خورده ارزیابی کرد و گفت: روش ریال مانایی ایرادهای تسهیلات ارزی را ندارد و برای فعالان نیروگاهی مناسب‌تر است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=85680
  • نویسنده : مریم حاج‌نوروز نظری
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.