1

زنگ خطر مصرف برق در آذربایجان غربی به صدا درآمد

  • کد خبر : 134215
  • 04 تیر 1403 - 9:42
زنگ خطر مصرف برق در آذربایجان غربی به صدا درآمد
داود صالح نمدی سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی ضمن اشاره به رکوردزنی پیش از موعد پیک بار امسال در ۳۰ خردادماه، از ادامه این رویه ابراز نگرانی کرد

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، داود صالح نمدی سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی ضمن اشاره به رکوردزنی پیش از موعد پیک بار امسال در ۳۰ خردادماه، از ادامه این رویه ابراز نگرانی کرد و گفت: پیک بار امسال در روز چهارشنبه ۳۰ خردادماه با ثبت ۱ هزار و ۱۵۱ مگاوات در سطح استان اتفاق افتاده که نشان دهنده ۹ درصد افزایش بار نسبت به مدت مشابه سال گذشته می‌باشد.

وی همچنین بر لزوم و همراهی مردم با برنامه‌های مدیریت مصرف اشاره کرد و افزود: افزایش استفاده از وسایل سرمایشی به دلیل افزایش دمای هوا عمده‌ترین علت افزایش بار مصرفی امسال می‌باشد که ادامه این رویه با توجه به ورود به فصل تابستان نگران کننده می‌باشد و تنها راه گذر موفق از پیک بار

تابستان امسال همراهی و مشارکت مردم با برنامه‌های مدیریت مصرف می‌باشد.

افزایش ۹۹ مگاواتی پیک بار مصرفی امسال نسبت به سال گذشته 

مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی ضمن اشاره به افزایش ۹۹ مگاواتی پیک بار مصرفی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، خاطر نشان کرد: ۳۰ خرداد ماه سالجاری در حالی رکورد پیک بار با مصرف ۱ هزار و ۱۵۱ مگاوات در استان ثبت شد که در مدت مشابه سال گذشته این میزان ۹۹ مگاوات کمتر و مصرف ۱ هزار و ۵۲ مگاواتی را در سطح استان نشان می‌داد.

وی ادامه داد: بیشترین دمای ثبت شده از زمان آغاز پیک بار تابستان تا کنون ۳۱ درجه می‌باشد که در مدت مشابه سال ۱۴۰۲ بیشترین دمای ثبت شده استان ۲۹ درجه بود که نشان دهنده افزایش ۲ درجه‌ای دمای هوا نسبت به سال قبل شاهد هستیم، اما متاسفانه میزان مصرف ثبت شده با میزان افزایش دمای هوا همخوانی ندارد و مقایسه افزایش مصرف با افزایش دمای هوا نگرانی‌ها برای میزان مصرف برق در روز‌ها و هفته‌های آتی را دوچندان می‌کند.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی بار دیگر از مردم استان در خواست کرد: در زمان‌های پیک بار ۱۲ الی ۱۸ بعد از ظهر و ۲۰ الی ۲۳ شب مصارف غیر ضرور را کاهش و تلاشگران این صنعت را در تامین برق مطمئن و پایدار یاری نمایند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=134215

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.