6

ساخت بسکت های سرد پیش گرم کن نیروگاه بندرعباس در اصفهان

  • کد خبر : 26626
  • 19 خرداد 1399 - 15:51
ساخت بسکت های سرد پیش گرم کن نیروگاه بندرعباس در اصفهان
مدیر تعمیرات مکانیک شرکت مدیریت تولید برق اصفهان گفت: در راستای بهر ه گیری از امکانات ساخت داخل برای ساخت تجهیزات نیروگاهی، این شرکت با دارا بودن دستگاه‌های فرم دهی و برش ورق کورتن استیل و نیروی انسانی متخصص وبا تجربه، ظرفیت لازم برای ساخت بسکت‌های سرد را دارد.

بسکت‌های سرد پیش گرم کن هوا‌ی نیروگاه بندرعباس به همت متخصصان نیروگاه اصفهان ساخته و تحویل شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازگزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مدیر تعمیرات مکانیک شرکت مدیریت تولید برق اصفهان گفت: در راستای بهر ه گیری از امکانات ساخت داخل برای ساخت تجهیزات نیروگاهی، این شرکت با دارا بودن دستگاه‌های فرم دهی و برش ورق کورتن استیل و نیروی انسانی متخصص وبا تجربه، ظرفیت لازم برای ساخت بسکت‌های سرد را دارد.
بهرام توانایی مقدم با اشاره به نیاز نیروگاه بندرعباس به ساخت دو دستگاه پیش گرم کن واحد ۳۲۰ مگاواتی از نوع بسکت سرد گفت: عملیات نوسازی ۲۴۰ بسکت شامل: تخلیه ورق‌های فرسوده، ترمیم فریمها، فرم دهی، برش و نصب ورق کورتن استیل در فریم‌ها و جوشکاری‌های مورد نیاز اجرا شد و به نیروگاه بندرعباس ارسال شد.

نیروگاهیان

مدیر تعمیرات مکانیک شرکت مدیریت تولید برق اصفهان با بیان اینکه در بویلر‌های نیروگاهی برای بهبود راندمان و کاهش سوخت مصرفی از نوعی مبدل حرارتی به نام گرمکن دوار هوا که اصطلاحاً ژونگستروم نامیده می‌شود، استفاده می‌شود گفت: به این وسیله با بازیابی انرژی حرارتی گاز‌های خروجی کوره، برای افزایش دمای جریان هوای ورودی به کوره استفاده شود.
بهرام توانایی مقدم افزود: صرفه جویی در مصرف سوخت، متناسب با افزایش دمای هوای خروجی ژونگستروم است و میزان آن به ازای هر صد درجه سانتی گراد افزایش دما چهار و ۲۸ دهم درصد هواست از این رو افت کارایی ژونگستروم موجب هدر رفتن مقادیر بسیار قابل توجه انرژی می‌شود.
ژونگستروم، متشکل از استوانه‌ی دواری به نام روتور بوده که توسط تعداد زیادی صفحات موج دار یا همان سطوح انتقال حرارت پر شده است که وجود موج در صفحات باعث آشفتگی بیشتر جریان و افزایش نرخ انتقال حرارت می‌شود.
سطوح انتقال حرارت، درون محفظه‌هایی به نام بسکت قرار گرفته و محفظه‌ها نیز درون روتور جای می‌گیرند.
بسکت‌ها با توجه به شرایط دمایی به صورت سه لایه سرد، میانی و داغ روی هم قرار می‌گیرند.
بسکت‌های سرد ژونگستروم بویلر‌های نیروگاهی با توجه به شرایط دمایی و پتانسیل خوردگی موجود در محل قرارگیری آنها، عمر نسبتاً کوتاهی داشته و نیاز به ساخت و تعویض به موقع آن‌ها بوده و جزء نیاز‌های ضروری در راستای حفظ راندمان واحد‌ها است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=26626

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.