3

ساخت داخل ۸۰ قطعه مورد نیاز صنعت برق در نیروگاه یزد

  • کد خبر : 111518
  • 14 شهریور 1402 - 20:19
ساخت داخل ۸۰ قطعه مورد نیاز صنعت برق در نیروگاه یزد
جمال الدینی: در دو سال گذشته تعداد ۸۰ قطعه نیروگاهی با استفاده از توان شرکت های دانش‌بنیان، توسط کارشناسان این نیروگاه طراحی و ساخته شده که صرفه‌جویی ارزی و ریالی را در پی داشته است.

مدیرعامل نیروگاه سیکل‌ترکیبی یزد گفت: در دو سال گذشته تعداد ۸۰ قطعه نیروگاهی با استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان در این مجموعه ساخت داخل شده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، سید محمد حسن جمال الدینی در نشستی خبری با اشاره به تعمیرات به موقع مولدها و آمادگی کامل در پیک بار تابستان سال جاری، افزود: در حال حاضر مولدهای هشت گانه این نیروگاه با آمادگی کامل در مدار تولید قرار دارند که در پنج ماهه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد تولید بیش از ۲۳ را داشته‌اند. همچنین در مرداد‌ماه سال جاری حدود ۵۷۰ هزار مگاوات ساعت انرژی الکتریکی تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۹ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل نیروگاه سیکل‌ترکیبی یزد ادامه داد: با افزایش تولید در مردادماه سال جاری، رکورد تولید برق در مقایسه با تولید مدت مشابه ۶ سال گذشته شکسته شد.

جمال الدینی اضافه کرد: از نیمه دوم سال گذشته تا اوایل سال جاری با استفاده از ظرفیت پیمانکاران داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان و پرسنل نیروگاه، تعمیرات کلیه مولدها به موقع با صرف زمانی در حدود ۶۶۰ روز واحد (معادل ۱۵۸۴۰ ساعت) انجام شد که از مهمترین اقدامات صورت گرفته میتوان به احیا، بازسازی و در مدار قرار گرفتن دو مولد G۱۳ و  G۱۴ اشاره کرد.

وی با اشاره به انجام ناممکن‌ترین تعمیرات نیروگاهی در دولت سیزدهم توسط نیروگاه یزد، بیان داشت: با توجه به آسیب دیدگی جدی مولد G۱۳ نیروگاه یزد و اعلام نظر کارشناس شرکت سازنده مبنی بر عدم استفاده و احیا مجدد این مولد، با استفاده از توان داخلی و مشارکت شرکت‌های دانش بنیان، موفق به تعمیر و احیای مجدد در اوایل سال ۱۴۰۱ شدیم که در حال حاضر در مدار تولید قرار دارند.

مدیرعامل نیروگاه سیکل‌ترکیبی یزد استفاده از سیستم تحریک بر روی مولدهای G۱۱ و G۱۲ کرافت برای اولین بار در کشور و ارتقای تولید ۱۱ مگاواتی و استفاده از طرح CT۶۰ بر روی مولدهای گازی آنسالدو و افزایش تولید حدود ۱۴۰ هزار مگاواتی را از دیگر موفقیت‌ها و دستاوردهای دولت سیزدهم برای این نیروگاه دانست.

 

 

نیروگاهیان

جمال الدینی اظهار داشت: در دو سال گذشته تعداد ۸۰ قطعه نیروگاهی با استفاده از توان شرکت های دانش‌بنیان، توسط کارشناسان این نیروگاه طراحی و ساخته شده که صرفه‌جویی ارزی و ریالی را در پی داشته است.

وی در پایان گفت: عبور موفق از پیک بار تابستان سال جاری تا کنون تنها با تلاش بی‌وقفه کارکنان صنعت برق و همراهی مردم در مدیریت مصرف و اطلاع رسانی به موقع و مؤثر خبرنگاران و اصحاب رسانه محقق شده است  امیدواریم هموطنان در ادامه نیز با مدیریت و بهینه‌سازی مصرف مجموعه صنعت برق را یاری کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=111518
  • نویسنده : حمیدرضا حاتمی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.