7

ساخت دستگاه برش گسکت‌های نیروگاه کارون ۳

  • کد خبر : 27555
  • 03 تیر 1399 - 15:13
ساخت دستگاه برش گسکت‌های نیروگاه کارون ۳
حمید صالحی مدیرعامل سد و نیروگاه کارون ۳ گفت: ساخت دستگاه برش گسکت‌های فلزی و غیرفلزی توسط پژوهشگران این شرکت، فرصت خودکفایی و توسعه این محصول را در کشور امکان پذیر کرد و با توجه به نبود نمونه داخلی و نیاز شرکت‌ها به این محصول، امکان ساخت و عرضه آن را برای سایر نیروگاه­ها و صنایع، با قیمت مناسب به همراه خواهد داشت.

دستگاه برش گسکت‌های فلزی و غیرفلزی پرتابل، توسط پژوهشگران و مهندسان سد و نیروگاه کارون ۳ ساخته شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان، حمید صالحی مدیرعامل سد و نیروگاه کارون ۳ گفت: ساخت دستگاه برش گسکت‌های فلزی و غیرفلزی توسط پژوهشگران این شرکت، فرصت خودکفایی و توسعه این محصول را در کشور امکان پذیر کرد و با توجه به نبود نمونه داخلی و نیاز شرکت‌ها به این محصول، امکان ساخت و عرضه آن را برای سایر نیروگاه­ها و صنایع، با قیمت مناسب به همراه خواهد داشت.

نیروگاهیان

حمید صالحی افزود: این دستگاه نسبت به نمونه خارجی آن می‌تواند مواردی از جمله دسترسی فوری به گسکت‌های مورد نیاز، جلوگیری از اتلاف زیاد ورق گسکت، استفاده از چند برش همزمان، قابلیت جابجایی آسان، برش دایره‌ای و خطی، قابلیت نصب پدال دیمر، استفاده از برق تکفاز، این دستگاه توانایی برشکاری گسکت‌های فلزی، کاغذی لاستیکی و قابلیت برشکاری به صورت برقی و دستی می‌باشد که نمونه خارجی آن فقط به صورت دستی یا برقی کار می‌کند.

وی بیان کرد: قیمت تمام شده دستگاه گسکت بر پرتابل از طراحی تا ساخت ۴۰۰ میلیون ریال بوده است که قیمت نمونه خارجی آن در بازار یک میلیارد ریال می‌باشد که با توجه به برآورد قیمت تمام شده تولید انبوه این دستگاه در شرکت که معادل ۱۰۰ میلیون ریال تخمین زده شده است، صرفه جویی ارزی نمونه اولیه معادل ۳۳۰۰ دلار و صرفه جویی ارزی تولید انبوه ۵۰۰۰ دلار برای هر دستگاه می‌باشد.

سد و نیروگاه کارون ۳ واقع در شهرستان ایذه با هشت واحد ۲۵۰ مگاواتی و توان تولیدی ۲ هزار مگاوات انرژی، یکی از مهم‌ترین نیروگاه‌های برق آبی کشور محسوب می‌شود که نقش اساسی و مهمی را در جبران فرکانس و تنظیم ولتاژ شبکه کشور به عهده دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=27555

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.