4
با اتکا به توانمندی های داخلی صورت گرفت؛

ساخت دستگاه فیلتراسیون روغن برای واحد‌های بخاری نیروگاه مشهد

  • کد خبر : 116113
  • 22 آبان 1402 - 22:18
ساخت دستگاه فیلتراسیون روغن برای واحد‌های بخاری نیروگاه مشهد
مهندس سید علی اصغر جلالی موسوی مدیر امور تعمیرات مکانیک: سطح تمیزی روغن از پارامتر‌های مهم در کنترل کیفیت روغن و تضمین روانکاری مناسب است که جهت افزایش طول عمر ژنراتور و توربین و همچنین افزایش زمان کارکرد مفید روغن بسیار حیاتی و مهم هستند.

صرفه جویی ۲ میلیارد ریالی با بومی‌سازی فیلتراسیون روغن توربین

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق مشهد، مهندس سید علی اصغر جلالی موسوی مدیر امور تعمیرات مکانیک در گفتگو با روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق مشهد گفت؛ سطح تمیزی روغن از پارامتر‌های مهم در کنترل کیفیت روغن و تضمین روانکاری مناسب است که جهت افزایش طول عمر ژنراتور و توربین و همچنین افزایش زمان کارکرد مفید روغن بسیار حیاتی و مهم هستند.

در ادامه مهندس علی نوری رئیس اداره تعمیرات توربین بخار شرکت اظهار داشت؛ گزارش های علمی و تحقیقاتی زیادی در مورد نقش و اهمیت آلودگی روانکارها در فرسایش و خسارات به سیستم­های مکانیکی ارایه شده است. براساس این گزارش ها، کثیفی و آلودگی روغن علت درجه یک خرابی­ های سیستم هیدرولیک و یاتاقان های لغزشی و غلتشی بوده است، هم چنین نفوذ آب و رطوبت درون روغن در سیستم های مکانیکی و الکترومکانیکی باعث عدم عملکرد صحیح توربین و والوهای کنترلی می شود که نیاز است، پایش و تصفیه روغن و بررسی میزان PPM رطوبت موجود در روغن بهران صورت دوره ای انجام پذیرد. از این رو مراحل مطالعات، طراحی و ساخت دستگاه فیلتراسیون روغن در دستور کار قرار گرفت و اقدامات لازم برای طراحی و ساخت دستگاه فیلتراسیون روغن با امکانات موجود در اداره مکانیک واحد‌های بخاری و تجهیزات کمکی آغاز گردید.

 

 

نیروگاهیان

لازم به ذکر است، در این دستگاه از یک فیلتر ۵ میکرون و یک عدد فیلتر ۱۰ میکرون تولید داخل که به آسانی در دسترس می باشد، استفاده شده است، که این دستگاه فضای سالن توربین درواحد۲ اشکودا نصب گردیده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=116113
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق مشهد

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.